INFÖR 2011

Nytt år innebär inte bara nya möjligheter, nya upplevelser och nya bekantskaper; för oss make up "addicts" innebär det även nya kollektioner, IMATS och liknande saker att se fram emot. Här tänkte jag berätta lite kort om lite av det jag personligen (just nu) ser fram emot att prova under året. Kom gärna med egen åsikt om ni redan provat någon av följande. :)



• Bobbi Brown Rich Lip Color Lipstick
: Det är inte varje dag man inser att man skulle kunna/vilja använda varenda färg ur en läppstiftskollektion. Det här är för bra för att inte tittas närmare på.

• MAC "Blacktrack" och "Dipdown" Fluidline: Yes, I am forcing myself to try something new. Som ni vet så älskar jag min Nivea Expert Eye Liner men har velat prova den här i säkert 2 år nu so I'm going for Blacktrack. Vill även prova den i bruna färgen Dipdown.

• Make Up Store: Trots att jag äger relativt många skuggor och andra produkter från märket så har jag i helhet fått ett ganska dåligt intryck. Jag tycker mig dock ha sett några guldklimpar i sortimentet så har bestämt mig för att ge märket en ny chans i år. Något speciellt jag bör kika efter?



• ELF: Trots att jag hört att man kan få vad man betalar för här så har jag samtidigt hört alldeles för mycket positivt för att inte prova. Har ni några produkter härifrån att tipsa om? Jag är sugen på nagellacken!

• OPI "Gargantuan Green Grape": Glassen Päron Splitt i nagellacksform. Cravings.

• Make Up Store "Mixing Liquid": Efter många år av velande så ska ta tag i att köpa det här i år. Det får bli ett substitut tills jag får tag i mitt efterlängtade Mixing Medium från MAC Pro. Glömmer aldrig när jag frågade efter det vid MAC-disken i Åhlens City (innan jag insett att det tillhörde Pro-sortimentet) och ingen av makeupartisterna hade hört talas om produkten. Härligt att man har mer koll än personalen (vilket leder till att jag stör mig otroligt på deras låga standard på personal nu för tiden men that's another story.) Jag kanske borde ta över?


• Coastal Scents Forever Natural Palette: Som känt så gillar jag verkligen ögonskuggorna av större storlek från Coastal Scents. Det här får bli mitt nästa palettköp.

• SUGARPILL: Har dregglat efter dessa länge nog nu; både deras kompakta och lösa skuggor SKA läggas till i min samling snarast möjligt.

• I parfymväg
är det Rihannas Reb'l Fleur som jag ser fram emot att lukta på  och av de kollektioner jag hittills hört om så är jag riktigt nyfiken på MAC's majkollektion "Daisy" (som jag direkt förknippar med starka läppstift, eyeliner och pinuppor) och allra mest deras "Surf Baby" som släpps i Juni. Hur fräsch och somrig låter inte den? Det ska bli kul att se om de (och egentligen allt i listan här ovan) är något alls av vad jag föreställt mig. Fingers crossed!

Kommentarer
Postat av: petra

Älskar ELF! Men nagellacken blev en liten besvikelse då de var så genomskinliga.. 4 lager och inte ens då blev det en rättvis nyans :/

Men då vill jag också påpeka att jag bara provat 2 färger ännu. :)



Deras face primer och face mist har däremot blivit några favoriter! :)

2011-03-15 @ 11:28:49
URL: http://petrasa.blogg.se/
Postat av: bea

om du ska köpa från elf så skulle ja säga att deras creme ögonskuggor inte är så mycket att hurra för de lägger sig i globlinjevecket och kladdar :P inte för att du prata om att köpa det men ah..hehe

2011-03-15 @ 15:02:08
URL: http://beahotel.blogg.se/
Postat av: Anonym

glömde fråga, vart köper du din Nivea Expert Eye Liner... letat i affärer men aldrig lyckats hitta den :P

2011-03-15 @ 15:05:25
URL: http://beahotel.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag har handlat från elf två gånger och är nöjd med det mesta därifrån :) Jag har 8st nagellack som jag är helnöjd med. Nagellack har en tendens att nötas bort efter en-två dagar för mig, men med elf så håller det sig en vecka ungefär! Men det beror väl på vad man gör på dagarna kanske, haha. Men jag är som sagt väldigt nöjd med nagellacken, och det är även mina vänner som beställt därifrån också :)

2011-03-15 @ 17:56:20
URL: http://outofview.blogg.se/
Postat av: Ida [ f l a v o u r e d . b l o g g . s e ]

Jag stor shoppade på e.l.f förra veckan och fick hem mitt för någon dag sedan. Har inte hunnit testa allting än, men nagellacket som är nude färgat älskar jag! :) För mig behövdes det bara ett lager för att jag skulle bli nöjd och det håller superlänge. Likaså deras primer och mineralpuder :).

2011-03-16 @ 23:17:57
URL: http://flavoured.blogg.se/
Postat av: sara

Jag älskar elöf psodukter, men just nagellacken är det enda jag är besviken på tyvärr.. Jag tycker inte att de sitter bra alls trots överlack och vissa är lite knepiga att måla med. Men när det kommer till sminket har jag blivit positivt överraskad varje gång!

2011-03-20 @ 08:41:34
URL: http://sciio.blogg.se/
Postat av: moe

E.L.F.s nagellack är usla, satsa på studio line borstarna och hd pudret. Ögponfransböjaren e pinsam. OPI GGG har hemsk formula, krävs minst fyra lager=alldeles för tidskrävande. Blacktrack är min HG - använder den varje dag, fantastisk. Ett bra mixing medium är kryolans cel sealer(http://www.youtube.com/watch?v=qwtETsLaVgI) finns hos perukmakarn på söder. Testa sugarpill, har ej ägt något av dem men de har fantastiska färger.

2011-04-07 @ 19:58:25
Postat av: IDA

Åh jag tackar så mycket för tipsen! Otroligt snällt att ta dig tid. Perfekt att du berättade om Kryolans mixing medium också - jag hade faktiskt ändå tänkt passa på att besöka den där butiken för första gången nästa gång jag är i Stockholm. Tack igen!

2011-04-08 @ 15:31:51
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0