Svaren - Del 1

Jag vet att jag lovade er svaren igår men det fanns anledning till att de inte publicerades då så jag hoppas att ni har överseende. När jag besvarade frågorna så tog jag en fråga i taget, även om samma person ställt flera av frågorna, tyckte att det blev enklare så. Här är de i alla fall, era svar!


hur fixar du dina ögonbryn så dem blir så snygga?
Svar: Jag fyller i dem lätt med en gråbrun ögonbrynspenna, ibland föredrar jag att använda Tri Brow Color från Make Up Store, som är som en skugga man applicerar med en snedskuren pensel. Då och då förlänger jag de lite i ytterkanten med pennan. Och tack!


använder du silverschampoo?
Svar: Ja, jag brukar jag använda det några gånger när jag nyss har färgat det, så det blir den färg jag vill ha. Efter det brukar jag använda det någon gång ibland för att hålla färgen i rätt nyans. Nu har jag dock inte använt det på länge eftersom jag har en utväxt som bara skulle få det att se dumt ut.


vad har du för storlek på jeans?
Svar: Det varierar faktiskt. För det första har jag jättesvårt att köpa jeans, sitter de bra på rumpa & lår så får jag inte igen de i midjan och sitter de bra i midjan så är de pösiga vid låren och rumpan. (Thank god för jeansleggings!) Men när jag väl hittar ett par så har jag oftast storlek 27. Ett favoritpar från Gina har 26 och känns nuförtiden lite stora, men de är nog bara utslitna. 


har du något bra skönhetstips som du vill dela med dig utav?
Svar: Något jag tycker att alla borde testa om de inte redan gjort det är att smörja in läpparna med Försvarets Hudsalva varje dag. Jag använder det själv minst 30 gånger om dagen (tar på nytt så fort det försvinner, haha, I'm addicted) och det läker spruckna eller torra läppar och gör dem mjuka.


Billigt & bäst för läpparna


Vilka är dina absoluta närmaste vänner, som du verkligen älskar?
Svar: Mina närmaste vänner är de jag haft längst. Carro, Lina B och Jeanette. Och självklart min Lina. Henne har jag ju känt i snart 20 år och är allra närmast med. Men även några av de "nyare" vännerna har blivit riktigt nära och betyder otroligt mycket för mig.


Jag tycker att du sminkar dig väldigt snygg och undrar om du kan visa upp mer av dina sminkningar?
Svar: Tack så jätte mycket! Det ska jag absolut göra, jag vet att jag skjutit upp det för länge nu..


hur upptäckte du tokio hotel?
Svar: Jag upptäckte dem en vinterdag för över två år sedan, den 12 februari 2007 om man ska vara exakt. Jag var inloggad på bilddagboken & såg att en okänd tjej besökt min sida, blev nyfiken, klickade mig in på hennes sida och möttes av hundratals bilder på Bill. Jag blev nyfiken på hans ålder pga att han såg så pass olika ut på bilderna (ibland hade han kort, ibland långt och ibland mittemellan).. "Vem är killen?", så jag frågade. Svaret jag fick var att han var 17 år, hette Bill Kaulitz och var sångaren i det tyska bandet Tokio Hotel. Jag gick direkt in på YouTube, skrev in "Tokio Hotel" och det första som kom upp var musikvideon till Durch den Monsun. Även fast jag, innan det, aldrig gillat det tyska språket så bestämde jag mig för att ge det en chans och när refrängen kom så minns jag att jag började "gunga med" med kroppen och efter det var jag fast.


Till denna bilden på Bill fick jag infon om vem det var, bilden till höger är från den första intervjun jag såg med grabbarna. Minns att det enda jag förstod bland alla tyska ord var att den svarthåriga lilla krabaten och Tom var enägstvillingar.


vad lyssnar du på för musik?
Svar: Jag lyssnar på nästan all musik förutom svensk musik, dansband eller musik där de skriker sönder lungorna. Kanske mest rock, R'n'B, dancehall, pop och hiphop. Jag lyssnar också oftast till olika sorters musik beroende på mitt humör... Om jag t.ex. är glad/sprallig/förväntansfull/taggad så lyssnar jag helst på pop, dancehall och musik med lite mer tempo. Till fest vill jag dock helst ha dancehall, RnB eller liknande. Och vi någonsin besöker en nattklubb tillsammans så är det inte ens någon idé att försöka få med mig till schlagergolvet - it ain't gonna happen.

Tokio Hotel, Sean Paul, Linkin Park (mest de gamla låtarna), Akon, Placebo och Michael Jackson är några av favoritartisterna/banden.


hur kan du vara så fin utan att jag sett dig förr?
Svar: Haha, tack! I have no idea, vi umgås kanske bara inte med samma personer (om du bor på samma ställe som jag, menar jag).


Vart får du pengar ifrån och handla saker?du har inge jobb ellerhur?
Svar: Nej, jag har inget jobb för tillfället. Men att prata pengar är inte hur jag är uppfostrad.


När kommer du o Lina hit:*<3?
Svar: Haha, sötnos.. jag lovar att vi kommer så fort vi kan! :*

Kommentarer
Postat av: sanna

vad menar du med Men att prata pengar är inte hur jag är uppfostrad.

vi fick itne nåt riktigt svar ju:(

2009-06-05 @ 20:53:27
Postat av: IDA

Sanna - Jag svarade så där p.g.a. att det var en för privat fråga, jag tycker inte om att prata om pengar.

2009-06-06 @ 00:55:30
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: sanna

men då börjar man ju fundera ÄNNU mer på hur du kan få dina pengar.. hmm, kommer upp en massa saker i skallen nu..

2009-06-06 @ 10:53:29
Postat av: johanna

Inte för att vara sån, försvaretshudsalva hjälper säkert dig. Men jag går hos en hudläkare just nu och hon vråder alla allt sluta med det för det är beroende framkallande och det bara trorkar ut läpparna...så jag har slutat och köpt lite dyrare men bättre salva.



JA, JAG SAKNAR ER..KOM HIT!<3

2009-06-06 @ 14:54:16
URL: http://themusiclives.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0