Vad hände 2008?

Kanske lite sent att skriva om förra året nu, men jag tar det i alla fall.

1. Gjorde du något som du aldrig gjort förut?
Ja, massor! T.ex. så besökte jag Tallin och Liverpool, var på en open-air konsert i Nijmegen, fyllde 20 och var på Rockbjörnen.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag hade inga nyårslöften.


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Inte några nära vänner, men två av mina gamla klasskompisar. Och så en av mina kusiner!

4. Dog någon som stod dig nära?

Nej.


5. Vilka länder besökte du?
Tyskland, Holland, Estland och England.


6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

Mer resor och konserter!


7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
12 juni, 14 juni, 25 juni, 5 november och 6 november.


8. Vad var din största framgång 2008?

Hmm, jag vet inte..


9. Största misstaget?

Såna saker kanske det är bäst att inte nämna igen för att minska ångesten?


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inget allvarligt.


11. Bästa köpet?

Allt som har med resorna i Juni och November att göra, en Kani-tröja som jag kom att bo i resten av året och alla Dust It-burkar.


12. Vad spenderade du mest pengar på?

Resorna, tror jag..


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja. Bland annat när jag fick reda på att jag skulle till Liverpool!


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

Skillet - Comatose
Guru Josh Project - Infinity 2008 (Klaas Vocal Edit)
De Jeugd Van Tegenwoordig - Hollereer
Ashley Simpson - Outta my head
Lady Gaga - Just dance
Lil Wayne - Lollipop
Skillet - Yours to hold
Flera låtar med Alex C & Yass
Leaf - Motherfucker
Uffie - Pop the glock

Comatose är min & Linas Nijmegen-låt. Infinity är min & Tillans Liverpool-låt. Hollereer, Outta my head och Pop the glock nötte jag sönder på våren, Motherfucker på hösten och Yours to hold - som länge var en favorit - kunde jag inte ta seriöst efter resan till Liverpool pga att vi skämtade om innebörden alldeles för mycket. Lollipop och Just dance var skönaste partylåtarna och låtarna med Alex C & Yass påminner mig om slutet av 2007, vintern/våren 2008 samt bussresan från Tyskland till Holland i Juni.


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Hmm.. Jag hade "mer att vara glad för" 2007, så jag hoppas att 2009 toppar detta år.


16. Vad önskar du att du gjort mer?

Jobbat, rest och varit lite mer aktiv.


17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Slöat, möjligtvis.


18. Hur tillbringade du julen?

På julafton så var jag först hemma med min syster och sen hos min låtsaspappa med honom och familjen.


19. Blev du kär i år?

Nej.


20. Hur många one night stands?

För privat fråga.


21. Favoritprogram på tv?

Numbers


22. Favorit låt från detta året?

Oj, vad svårt... Men jag tror det är någon av följande låtar som är de jag gillade mest och som tog längst tid att tröttna på.
Lady Gaga - Just dance
De Jeugd Van Tegenwoordig - Hollereer
Lil Wayne - Lollipop
Uffie - Pop the glock


23. Bästa boken du läste i år?
Läste ingen.


24. Största musikaliska upptäckten?

Lady Gaga


25. Något du önskade dig och fick?

Ja!


26. Något du önskade dig men inte fick?

Det fanns något, ja.


27. Vad gjorde du på din födelsedag?

Hade en middag hos mig med några vänner och sen fortsatte vi kvällen på krogen, men jag blev sjuk och tvungen att åka hem, så den kunde ha slutat bättre i alla fall.


28. Tyckte du att du kunde spenderat den bättre?

Som jag sa.. Hade jag inte blivit sjuk så hade den varit bättre. Men det var kul så länge det varade! :)


29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Absolut, om Lina hade gett mig födelsedagspresenten hon tänkt ge mig. Hon tänkte bjuda med mig till NY, gå på TH's signering på Virgin Megastore och Bamboozle Festival i NJ.


30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Just me?


31. Vad fick dig att må bra?

Mina bästa vänner och allt vi gjorde.


32. Vilken kändis var du mest sugen på?

Haha


33. Vem saknade du?

Pappa och farmor.


34. De bästa nya människorna du träffade?

Alexandra träffade jag i våras, hur gullig som helst. Träffade även Paulina för första gången, men henne har jag haft kontakt med sedan tidigare. Sen började jag prata mer med trevliga Karin på Internet, har dock inte träffat henne men det blir nog av snart skulle jag tro! Jag har fått kontakt med flera trevliga personer genom Internet, men det är mest personer jag ännu inte träffat. Träffade mer folk 2007! Det var ett bra år det... :)


Kommentarer
Postat av: hannah

använder du endast dustit, eller tuperar du håret med?:)

2009-01-09 @ 18:57:35
Postat av: karin

ihhi bby , jag längtar så tills ja får träffa dig!

2009-01-09 @ 21:20:07
Postat av: IDA

Hannah - Ja, jag använder bara Dust it när jag tuperar! :)



Karin - Detsamma! :*

2009-01-10 @ 00:46:27
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0