I ♥ Kate Moss

I åratal har hon varit en stor inspirationskälla när det kommer till mode och stil. Och trots det faktum att droger (som jag avskyr mer än någonting annat) varit en del i hennes liv så kan jag inte annat än att älska henne. Det jag gillar med hennes stil är att hennes outfits ofta är så enkla - och samtidigt väldigt snygga. Av de största modeikonerna så är enkla outfits hennes område, enligt mig.



Hon har även ett väldigt speciellt utseende. Inte som många andra modeller. Hon är lite skelögd, inget "hollywood smile" och har länge blivit mobbad för hennes korta längd. Men hennes "imperfection" (jag hittar inte det svenska ordet) är på något sätt det jag älskar hos henne. Hon är vacker, men att hon, i ett så utseendefixerat yrke, med sina "brister", blivit så stor.. Det gör henne till en förebild för många. She's definitely one of my favourite women.


Bilder: Photoshoot för hennes nya sommarkollektion för Topshop


Jag håller med till 110% vad Marilyn Monroe en gång sa, att "Imperfection is beauty." Att Kate inte är perfekt gör henne vacker. Även Bill Kaulitz (Tokio Hotel) var ett strålande exempel innan han fixade sina tänder.


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, jag saknar verkligen Bills tänder. Det var ju en så stor del av den han var. Men jag vet att hade jag varit missnöjd öve rmina tänder och kunde fixa dom-sure! Fan va jag längtar efter dom nu

2009-05-24 @ 20:40:11
URL: http://lunsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0