Grattis på 50-års dagen, Barbie!

God dag! Haft en bra dag so far? Mina ögon svider lite (=för lite sömn) men annars mår jag finfint. Jag börjar få lite smått panik på flytta-hemifrån-grejerna som står i mitt rum, så idag jag ska försöka få bort lite i alla fall.

Grattis, Barbie! Såg på förstasidan att det är Barbie's dag idag och kände mig tvungen att ta några bilder på två av mina gamla dockor som jag och Lina hittade när vi städade ur garderoben som hon nu gjort om. Har ni också kvar era? Kul att se dem igen, haha! Det här var i alla fall två av mina favoriter:







Vill ni veta en sak? Jag har en Barbiedocka som står framme i en av mina hyllor, som har stått där i bra många år. Har aldrig tagit ut den ur förpackningen. Hon har en stor, rosa klänning, glänsande, lockigt hår och står där i sin svart/silvriga förpackning. Det finns flera anledningar till att jag har den framme... En är att jag fick den av min pappa när jag var liten. En annan är att min farmor älskade den och gick upp till mitt rum för att se till att jag hade kvar den varenda gång hon var här. Hon blev alltid så glad när hon såg att jag hade kvar den och fick mig att lova att alltid ha den framme bland de sista gångerna hon var här. Nej, jag har inte hjärta att ställa undan den efter det. Vi tog i alla fall med de andra Barbiedockorna överallt och hade stora fester vid speciella tillfäller, så som vid jul. Då ockuperade vi nedervåningen där glashyllorna var slotten som balen ägde rum på. Haha! Vilka minnen...


Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag vet att jag har haft barbie dockor, men vart dem är nu är en bra fråga! Och om jag minns rätt lekte jag mer med lego xD

2009-02-05 @ 13:05:20
URL: http://grandby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0