HAMBURG: 30 December i bilder


Trötta på Skavsta flygplats runt 9 på morgonen. Här vid frukosten kom jag även på att jag glömt min sminkväska hemma på sängen. Det nya sminket, allt till nyår, glittret & allt. Fick såklart låna av Lina alla dagar men vi har inte alls samma färger (på foundation o.s.v.) & inget speciellt roligt smink till nyår blev det heller. Vem glömmer sminkväskan av alla saker?!








Första middagen åt vi på en liten kinarestaurang som låg på samma gata som vårat hotell. Här väntar jag & Lina på maten.


Det tog - utan att överdriva - säkert en kvart för oss att beställa maten eftersom den lilla mannen knappt förstod engelska alls men när den väl stod på bordet så var allt krångel & den långa väntan helt bortglömd. Gudomligt gott!


Det här skriker I-landsproblem men är det bara jag som stör mig på att man alltid får citron i vattnet på restauranger? Hade man velat ha citronvatten hade man väl bett om det?... Haha. "Förstöra vatten så här". Och nu LIME? Nej, uh..



Vi tog tunnelbanan till en annan del av staden för att besöka några butiker och hittade massor av mysiga småshoppar längst gatan vi gick på. Tazuma och Decoy var två butiker jag velat besöka i flera år nu och bara för det så blev jag nästan lite pirrig i magen när jag fick syn på dem.. haha. Jag hittade både klädesplagg och flera smycken & accessoarer som Bill Kaulitz äger. Snygga grejer!


Vi strosade förbi den finaste lilla kyrkan jag någonsin sett. Den såg ut att vara utklippt från en sagobok vilket jag tyvärr inte alls lyckades fånga på bild. Ångrar lite att vi inte tog en titt på insidan. Måste varit mysigt!






Den Danska cirkusen vid St. Pauli blev populär och fick tummen upp av både mig och Bagge


Första utgången startade på hotellrummet i vårat "förfest-rum". Vi hade en tvårummare vilket var perfekt.. och efter att vi fyllt mini-kylen med vinflaskor och frukost så var kvällen igång.


Vi skålade i plastburkar (såsburkar?) som vi fick från en turkiskt mataffär i brist på annat (haha!) men hey, det funkade ju hur bra som helst!




Ready to hit the city


Sedan dansade vi loss på Jams Club hela kvällen där de endast spelade bra musik. (Musik i vår smak med andra ord, haha.) Stället är otroligt litet men men vill man ha R&B, reggeaton & liknande så är det definitivt stället att gå till. 

Dagen i helhet? Total geil!

Kommentarer
Postat av: Virre

Jag älskar verkligen Linas nuvarande utseende, skit snyggt! :D Jätte lik Bill är hon också ;D

Du är också jätte snygg (förstos):D:D

2010-01-06 @ 19:28:32
Postat av: Malin

Åh, jag vill till Tazuma! Har varit jättenära att beställa över internet flera gånger men aldrig vågat riktigt. Köpte ni något där?

2010-01-06 @ 22:56:03
URL: http://lunsen.com
Postat av: IDA

Virre: :D Stort tack från oss båda!

Haha, du anar inte hur många som ropade "Bill!" och "Tokio Hotel!" efter henne på nattklubben där vi var på nyårsafton. Galet!



Malin: Nej, det gjorde vi inte. Det fanns inte lika mycket snyggt på Tazuma som jag förväntat mig (vilket det däremot fanns på Decoy). Ett bälte och en väska kände jag igen från hemsidan (och från att ha sett på Bill..) men annars fanns det inte mycket som varken föll mig i smaken eller som jag kände igen från hemsidan. Det var nog ganska urplockat - de får säkert in nyheter för i år snart. :)

2010-01-07 @ 17:56:15
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0