Från YouTube till bloggen

Jag fick en kommentar från en person som undrade om jag kunde förklara hur man får in youtube-videor på bloggen, så jag ska försöka förklara så bra som möjligt...

1. Gå till den video du vill ha på bloggen och kopiera Embed-koden (den jag ringat in på bilden). Om man vill så kan man även trycka på fyrkanten till höger om koden för att välja färg på ramen runt videon som blir när man lägger in den på sidor, hur stort man vill att fönstret ska vara, om man vill visa ramen eller inte samt om man vill att tips på relaterade videor ska visas efteråt.



2. Ta fram ett nytt inlägg på din blogg/gå till det inlägg där du vill ha videon och tryck på rutan där det står HTML.


3. När du tryckt på HTML kommer det upp ett nytt, mindre fönster. Då klistrar du bara in koden där du vill ha den.

4. När du klistrat in koden så trycker du på Uppdatera och sedan är det klart! Om du inte ser Uppdatera-knappen så testa göra fönstret lite större genom att dra ner i högra hörnet. Jag måste själv alltid dra ner där så jag tänkte att jag lika gärna kan skriva med det, ifall att.


Hoppas att förklaringen gick att förstå & att det går bra nu! :)


Kommentarer
Postat av: p

jag behöver hjälp med en youtube-grej...

Jag har en video upplagd och jag har en viss rubrik på den videon. Men när man söker på den så kommer deet inte upp? Och när jag söker på "petriiss" så kommer själva DCS70... namnet upp, om du fattar?



Hur tusiken ändrar man namn på det? :SSS

2009-01-06 @ 22:54:58
URL: http://petriss.blogg.se/
Postat av: p

okej IGNORERA det föregående.. jag upptäckte precis att det gårr tillräckligt med lång tid (man måste ha tålamod, alltså) för att namnet hunnit ändrats till det rätta. haha..

2009-01-06 @ 22:56:29
URL: http://petriss.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej tack så jätte mycket för förklaringen ska nu göra mig ett försök :)

är ine så haj på sånt här haha

2009-01-07 @ 00:06:11
Postat av: Anonym

Nu har jag testat och det gick jätte bra !=)

Tack för hjälpen !

2009-01-07 @ 00:17:02
Postat av: IDA

Så lite så! :)

2009-01-07 @ 00:19:02
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0