Bättre hy? Här är några enkla tips!

- Var noga med att göra rent ansiktet från smink varje kväll.
- Drick mycket vatten! Vatten renar kroppen, men huden är det sista som får ta del av vattnet, så du måste dricka mycket för att det ska synas. Tröttnar du på vatten så går grönt te också bra.
- Var noga med att smörja in ansiktet! Använd en ansiktskräm som passar din hudtyp.
- Om du motionerar regelbundet så ser din hy friskare och klarare ut.
- Rör aldrig ansiktet med fingrarna om du absolut inte måste. Har du inte precis tvättat händerna så låt inte fingrarna röra ansiktet. Gör detta till en vana.

De här tipsen är inga nyheter för många, men de är enkla och effektiva. Jag tänkte även dela med mig av en bra blandning som man kan göra själv hemma för att fräscha upp huden då och då, så jag skriver och förklarar i bilder nästa gång jag själv gör det (här hemma alltså). :)

Förresten.. Ni vet när man sitter och lutar hakan i handflatan? En gång när jag var liten så berättade mamma om det jag skrev som sista tipset här ovanför och sedan dess har jag haft som en fobi mot att sitta med handen i ansiktet. Inte fobi, men jag har svårt för att göra det utan att tänka på alla bakterier och vilja "torka av" ansiktet. Haha.. Men det är bara bra, det är som sagt inte bra att ha fingrarna på ansiktet.

Om det är någon som har problem med acne men inte hittat nån hjälp som fungerar så säg till! Alltså inte om du har en eller några få, utan mycket menar jag då. Jag har bra tips på tabletter man kan äta emot det som jag vet fungerar. Jag känner en som äter dem och det har blivit stor skillnad. Jag skulle själv vilja prova det, även fast jag inte har jättemycket finnar, men bara för att det konstant dyker upp någon. Det första tipset ovanför, att man ska vara noga att rengöra ansiktet från smink varje kväll, är verkligen något jag inte kan låta bli... Gör jag inte det, ifall jag råkar somna tex, så har jag en ny finne när jag vaknar. Det blir som ett straff för att jag glömmer tvätta bort sminket, haha!



Bild från Google

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har ett stort problem med akne. Det är jätte pinsamt och ibland har det varit så hemskt att jag skippat skolan. Jag är helt enkelt rädd att visa mitt ansikte. Jag tar jätte gärna emot tips om akne tabletter. Tack så jätte mycket :)

2009-01-29 @ 15:46:10
URL: http://skurtrasa.blogspot.com
Postat av: Therese

Hej. Jag har på senare tiden fått problem med acne och skulle vara tacksam om du kunde tipsa om något mot det! Tack :) Och tack för en bra blogg! =)

2009-01-29 @ 16:18:26
Postat av: p

jag vet inte om jag vill kalla det för acne.. men min rygg får inte alls bra o inte heller mitt ansikte. Ursch o fy vad jag mår dåligt över det när jag tänker på det.. ;/

2009-01-29 @ 17:07:22
URL: http://petriss.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh, dessa tabletter måste du berätta mer om. jag sjkälv äter p pillret/acnemedicinen diane och har gjort det i 4 månader nu, de har bara blivit lite bättre :/ hade hoppats på bättre resultat.

2009-01-29 @ 18:20:44
Postat av: IDA

Therese - Berättar så fort jag fått reda på namnet! :) (frågade inte vad de hette när personen berättade om dem.) Tack ska DU ha, för att du läser! :D



Anynym: Då hoppas jag att de tabletterna inte heter Diane (när personen berättade om tabletterna så frågade jag inte om namnet, men det ska jag göra så fort som möjligt) och att de är lika effektiva för alla personer. :)

2009-01-29 @ 22:31:43
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0