Orange, Yellow, Lime, Blue & Pink



Vit kajal över hela ögonlocket (alternativt MAC shadestick i vit) för att få färgerna mer klara. Sudda ut med fingret


Applicera en orange ljus orange skugga i innervrån (haka inte upp dig på eventuella kanter, de kan du fixa senare)


Lägg en gul skugga i mitten av ögongocket, sudda ut och blenda ihop med den orange skuggan


Sedan tog jag en ljust limefärgad skugga (den översta) och la i ytterkanterna samt ytterst lite av den nedersta, lite mörkare skuggan


Lägg sedan en vit kajal under ögat och lägg en blå, skimrande skugga längs nedre franskanten med en snedskuren borste och sedan en väldigt ljusgul, skimrande ögonskugga (alternativt en skrimrande vit) somhighlighter på ögonbrynsbenet, blenda ihop med den färgade skuggan och sudda ut synliga kanter.

Eyelinern längs den övre fransraden (och storleken på den) kan du variera efter personlig smak, själv gillar jag en lite bredare med vinge. Jag la även en blå färg på "the waterline" (kommer inte på det svenska ordet). Ta på mascara och - om du vill - ett par lösögonfransar för mer effekt.



Applicera ett knallrosa läppglans (eller läppstift). Jag använde IsaDora's Crome Lip Polish i färgen Power Pink




Det var inte meningen att den limegröna skuggan skulle synas så mycket som på bilderna. Håll det gärna åt det mer gula hållet i ytterkanten så blir färgmatchningen snyggare. Orange, blå och gul. Och rosa. Du har lyckats när du får en "sunset/solnedgångs"-känsla över looken. Hope you enjoyed!

Kommentarer
Postat av: Ki

Gud så duktig du är! :)

Tips på en bra concealer? kram

2009-08-19 @ 17:49:54
Postat av: clara

Väääldigt bra beskrivet! Och snyggt blev det också :)

2009-08-19 @ 17:52:11
URL: http://costergren.blogg.se/
Postat av: clara

Väääldigt bra beskrivet! Och snyggt blev det också :)

2009-08-19 @ 17:54:29
URL: http://costergren.blogg.se/
Postat av: Sarah

Vad duktig du är!

2009-08-19 @ 21:38:34
Postat av: IDA

Ki: Tack så mycket! :*

Jag använder Cover All Mix från Make Up Store och har haft samma sedan flera år tillbaka. Jag älskar den och har den alltid med mig. Den täcker jättebra men är dock en väldigt torr concealer.. Men om du är noga med att smörja in ansiktet så framhäver den inte torra partier (som den annars lätt kan göra om man är väldigt torr). Behöver du en att ha under mörka ringar under ögonen så kan jag rekommendera Dior Anticerne Perfecteur.



Sarah: Tack, tack!

2009-08-20 @ 12:53:28
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Samantha

wow, it's really great make-up!!! I'll make it sometimes ;)

2009-08-20 @ 14:53:18
URL: http://sexibillatom.blog.cz
Postat av: J.<3

whoaa!! Nice <3

2009-08-21 @ 23:59:41
URL: http://her-world.blog.cz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0