Hur man länkar på bloggen

Jag ber om ursäkt att jag inte visade tidigare hur man länkar på bloggen (någon undrade om jag kunde visa), tanken var att göra det så fort jag fick tid men för att vara ärlig så glömde jag bort och kom på det idag. Förlåt (!), självklart vill jag hjälpa till om jag kan, så nedanför kommer en beskrivning. Du kanske redan fått reda på det på annat håll, men om inte så hoppas jag att detta hjälper! :)


Börja med att markera den text du vill länka. Om du tex vill länka till en kompis blogg och vill att man ska komma till bloggen genom att trycka på personens namn, så skriv bara namnet, markera det och tryck sedan på kedjan uppe i redigeringsfältet.



Skriv in länken (till bloggen, bilden (om du tex vill länka till en bild på google), kanske till ett av dina äldre inlägg eller vilken sida som helst) och välj sedan om du vill att sidan (som du länkar till) ska öppnas i ett nytt fönster eller i samma fönster (för den som trycker på länken).



Självklart kan du länka flera olika sidor i samma inlägg och kan markera hur många ord du vill för samma länk...


Om du vill att man ska kunna klicka på en bild (iställe för ett/flera ord) för att komma till en sida så laddar du bara upp en bild som vanligt och sedan markerar bilden (inte bara genom att klicka en gång på den, utan tryck på sidan och dra pilen över bilden.)

Tryck på spara och du är färdig! Ångrar du dig så kan du alltid markera den länkade texten och trycka på knappen brevid - den trasiga kedjan - för att ta bort länken.

Kommentarer
Postat av: Malin:)

HAHAHA^^XD

det var jag som undrade tack så himla mycket för hjälpen:)

2009-03-02 @ 17:05:00
URL: http://meen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0