EXTENDED PLAY



Sedan några månader tillbaka så jobbar jag nattpass på ett ställe där luften är allt annat än den man önskar för smink [..varm men torr..] men istället för att gå dit utan så såg jag ganska snabbt möjligheterna att testa hållbarheten på en del sminkprodukter. Jag är nu i full gång med att testa puder men har senast provat MAC's senaste Extended Play Lash mascara.

Mitt (i-lands)problem den senaste tiden har varit att mascaran smälter ner lite under ögonen och smular. Jag tycker egentligen att mascaror - billiga som dyra - basically ger samma resultat så jag förväntade mig inga underverk och det sägs ju faktiskt att saker blir bättre utan höga förväntningar ... Mycket riktigt; ansiktet må ha varit i det flottigaste laget [minuspoäng till pudret med andra ord..] men ögonfransarna såg precis ut som när jag målat på mascaran - 13 timmar tidigare.  Samma form. Utan smulor. Inga avfärgningar. Lite fastare formula än mina tidigare men ger långt ifrån obehagligt stela fransar. Både mamma och lillasyster är imponerade och funderar själva på att beställa hem varsina tuber. Själv tittar jag fortfarande i spegeln med förundran. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0