OCTOBER OBSESSIONS



Vi har alla produkter som vi använder lite oftare än de andra under perioder; några vi återkommer till och några som snabbt efter inköp blir nya favoriter. Det här är mina mest använda produkter under Oktober månad.. Vilka är dina? Dela gärna med dig av dina tips!

  • MAC Lip Erase. Istället för att neutralisera läpparna med concealer för att få fram läppstiftets sanna färg så föredrar jag den här produkten. Tips: Personligen har jag väldigt sällan en läppfärg ljusare än MAC's Brave men jag hör ofta hur mycket folk gillar Lip Erase med endast ett clear/sparkly gloss ovanpå för en riktigt nude lip. Kan vara värt att testa om du gillar looken.
  • Depend #326 - a beautiful teal green polish som har fått bryta av mot alla röda och vampiga nyanser.
  • OPI "Oktoberfest" [tidigare kallat "Germanicure by OPI" innan de två bytte namn] var givetvis min nagelfavorit under årets Oktoberfest i Tyskland.
  • MAC Amorous lipstick. Ah! How could I ever get enough of dark lipsticks? Den här följde med mig hem från MAC's PRO store i Berlin men finns även i det permanenta sortimentet och har definitivt fått en permanent plats i min sminkväska. Absolutely stunning!
  • Benefit "Watts up!" Highlighter. You'll see more of this one closer to the Victoria's Secret Show in December.
  • LUMENE Wild Rose Natural Lipstick "5 Lilac Nude". Vampigt, bärigt eller cold medium purple-pinks som detta är nyanser jag sällan säger nej till. Ännu finare blir det enligt mig till de med lysande blå ögon.
  • Dita Von Teese for ARTDECO - Ceramic Nail Lacquer #24.  Precis som med MAC's Marilyn Monroe-kollektion så var det inga höjda ögonbryn när jag hittade ett ställ med det här samarbetets produkter på Douglas i Berlin för några veckor sedan men ack så fint allt var. Färgen på det här lacket är verkligen perfekt - klassiskt men snäppet mörkare, more mysterious än det typiska pinup-röda - och finishen perfekt till färgen. Vackert!
  • Urban Decay Primer Potion - inte en ny produkt men en som jag inte fått tillfälle att testa förrän i slutet av förra månaden och UD har helt klart fått ett nytt fan.
  • Dermalogica Special Cleansing Gel - removes the makeup completely and leaves your skin feeling completely clean.. just like a cleansing product should. (Extrapoäng för att man inte blir halvblind om man råkar få lite i ögonen.) Två tummar upp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0