GULDKORN



Truth be told så hade jag lagt ner det här med att köpa peelingkrämer som aldrig ger märkbar skillnad oavsett märke och prisklass. Kornen känns alltid för små för en ordentlig exfoliering och personligen så får jag mer resultat av att "polera" med en frottéhandduk.  Truth.  Now, min lillasyster däremot köper gärna krämer av olika slag och kom (tidigare i somras) galandes in med lovord om hennes nya skrubb och när min kära mors 51-åriga hud strax efter blev bebislen så tvekade jag inte längre.  Äntligen en peeling som faktiskt får huden att kännas NY och fräsch  och med prislappen på 50:- är den ett riktigt guldkorn. Årets bästa kropsskrubb stavas "Nivea Creme Peeling - Shower & Scrub".


Kommentarer
Postat av: zara/nä

gud vad bra att det faktiskt finns peelings som funkar. för känner lite jag med att de flesta jag har testat inte funkar så bra.

men på tal om scrubs. så undrar jag om du har några bra tips på ansiktsrengörings grejer :)? typ ansiktskrämer och djuprengörings etc.

Svar: Förlååååt för så jäkla sent svar! (Varje gång känns det som! Vad är det med mig??) Tips om rengöringsprodukter var det ja. Sedan i somras så har jag använt Dermalogica's Special Cleansing Gel. Lite pricey men jag gillar den verkligen. Den får (ärligt talat mot mina förväntningar) bort allt smink även om jag har mycket smink och ansiktet känns väldigt rent efteråt. Testade i samma veva även deras ansiktsvatten och ansiktskräm m.m. men de fungerade inte lika bra på mig. Kom på att jag har ett (oanvänt) testkit här hemma som jag hade kunnat skicka om du ville men såg precis att rengöringen inte finns med.. Bara någon "för-rengöring", peeling och ögonkräm = inget som haft någon effekt nog för att rekommendera. Jag har för mig att Dermalogica har en disk i Nordstan så om du går dit så kan du be om att få ett sample på rengöringen så du själv kan se om du gillar den. De säljer även kit med normalstora TESTförpackningar (som man normalt ska få gratis) för totalt löjliga priser (typ 470 tror jag att de ligger på) så det är bättre att bara be om testpåsarna.

Det är väldigt svårt att tipsa om just hudprodukter eftersom alla reagerar olika på olika produkter men jag försöker personligen att endast köra på naturliga hudvårdsserier som helt enkelt innehåller bättre saker och framförallt INTE innehåller något som basically hindrar resten av ingredienserna från att verka in i huden. (I know, det är skitkorkat men det finns i nästan varenda produkt man köper i vanliga butiker.) Jag gick nyligen tillbaka till Rosenseriens "Fuktkräm" för normal och torr hy och en vän älskar Weledas produkter - båda finns på Life. Bli dock inte förvånad om du får lite finnar om du testar naturligare produkter - det är bara huden som renas. :)

Djuprengöring har jag dock inte hittat än. Har hört om en slags olja eller serum eller vad det var som rensar ur huden ordentligt (!) men hittar den ingenstans här än.
Ida Andersson

2012-08-19 @ 22:00:37
URL: http://doneisdone.blogg.se
Postat av: Anonym

MD formulations face and body scrub är helt underbar och ger verkligen effekt :)

Svar: Då ska jag titta närmare på den! Tusen tack för tipset! :D
Ida Andersson

2012-08-21 @ 22:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0