Straight out of my childhood dreams



Style.com: "After a group of Courtney Love-inspired girls took their places - dip-dyed blonde wigs, messy makeup, and all - they each pulled a bullet of MAC Lipstick in Ruby Woo out of their cleavage and started applying the pigment to their mouths. But these weren’t just any lipstick bullets: These were custom-designed bullets that Ed Meadham and Ben Kirchhoff made for their show. Available in four different glitter-encrusted, pastel shades, the packaging was apparently just a one-off for their Spring presentation. But in our experience, one-offs have a funny way of becoming limited-edition collections - which we’re really hoping is the case here."

We do indeed! Jag blir så totalt överdoserad av kärleksfylld nostalgi när jag ser dessa läppstiftsförpackningar visade backstage hos Meadham Kirchhoff på London Fashion Week  att jag är inte ens bryr mig om vilka färger de innehåller (eller som det nu verkar i det här fallet - att alla innehåller samma). De två närmast på bild påminner mig galet mycket om ett leksaksslott jag älskade som barn och är för mig som en mix av det, My Little Pony, mermaids, prydnads-påskägg, rosa sockervadd, sånt där sött, babyrosa glitter som fanns på såväl böcker som "magiska" trollstavar och mycket annat från min barndom. . .

How could I possibly not love them?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Såg de där hylsorna från MACs facebook-sida igår, GALEEEEET så läckra!



Sv: Tyvärr måste jag göra dig besviken, den där läppstiftshållaren ingick i ett badrumssett man kunde köpa på IKEA för flera flera år sen, tror inte det finns kvar :/

2011-09-24 @ 02:50:38
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Postat av: Mariam

DO WANT!

2011-09-24 @ 23:02:34
URL: http://starringmariam.blogg.se/
Postat av: Mariam

jag har varit inne på MAC och kollat 100 ggr, de har dem inte ju :'(

2011-10-19 @ 06:18:31
URL: http://starringmariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0