SURF BABY






En av MAC's sommarkollektioner - Surf Baby - bjuder på bl.a. solpuder, rouge, skuggor, läppstift, läppglans och nagellack - allt i sufrarinspirerade, somriga nyanser. "Glitzy Bronze" Skinsheen Bronzer Stick och "Blue Noon" Powerpoint Eye Pencil är två av produkterna. Blue Noon är en fantastiskt fin, mörk teal som jag verkligen, verkligen gillar och bar i Fredags när jag sminkade på Make Up Store. (Bild på sminkningen ser ni inom kort.) Glitzy Bronze är den av kollektionens tre Bronzer Sticks som är glittrig och passar mer för kroppen än ansiktet. Att applicera lite på axlar och dekolletage till varma sommarkvällar efter att ha fått en bränna frestar enormt men innan solen gett ansiktet en fin färg så kan man smygstarta den solkyssta looken med den ljusaste nyansen "Tan-Tint" som är mer matt och lite kallare i nyansen - något jag själv är väldigt sugen på att prova. Kanske plockar jag upp den hos någon av MAC-diskarna imorgon. Se hela kollektionen HÄR och vad jag själv anser vara kollektionens guldkorn HÄR.

Imorgon har MAC sin trendpresentation i Stockholm som jag roligt nog har blivit inbjuden till och självklart ska jag ta mig till Studio Rex för att höra deras Director of Makeup Artistry; Lyne Desnoyers prata om de senaste trenderna. Blev nyligen även nerbjuden till Köpenhamn för deras masterclass (som hölls igår) då de inte har någon sådan i Stockholm men hade inte möjlighet att ta mig ner så jag ser fram emot morgondagen och allt vad den har att bjuda på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0