For One Night Only





För att hylla Stockholm Pride så ville denna 50 year-fab woman prova på en dragsminkning med peruk och allt. Här ser ni några bilder på sminkningen jag gjorde printade från en video. Who says only men can do drag?

Products used:
Face: MAC Pro Longwear Foundation, Studio Sculpt Concealer and Mineralize Blush "Feeling Flush". Make Up Store Micronized Compact Powder "Chocolate".
Eyes: MAC "Parfait Amour" eye shadow, "Black Black" pigment and "White" pigment. Nivea "Pure Black" Expert Eye Liner. Silver glitter from Sephora and lashes from NYX ("Side Swept") paired with lashes from MAC I unfortunately can't remember the name of.
Lips: MAC "Nightmoth" Lip Pencil and "Media" Lipstick. OCC "Memento" Lip Tar.


A shout out till den fantastiskt trevliga makeupartisten hos MAC på NK som hjälpte mig när jag besökte disken under Pride. Uppfattade tyvärr aldrig namnet men vi delade idén med den lila skuggan "Parfait Amour" till drag matchat med en isigt vit highlighter  so this one is dedicated to her. Stort tack!

Kommentarer
Postat av: Ida [ f l a v o u r e d . b l o g g . s e ]

sv: Tråkigt men tack för att du sa till.



Glöm inte bort mina andra tävlingar med bland annat Stockholmsgruppen Cosmetics, Freebra (kommer snart), Ziperall osv.

2011-08-18 @ 21:28:17
URL: http://flavoured.blogg.se/
Postat av: Daniela

Halloj! Det blev ju kanon! Va duktig du e! Har du fler frågor eller vill bara skriva till mig nås jag på [email protected] MVH Daniela Syversen Resident Sverige

2011-08-19 @ 20:49:30
Postat av: Amiee Whitney

Love that makeup.



sv, THANK YOU! Going to check out her work now, looks brilliant!

2011-08-20 @ 00:26:19
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ahhhh vilken king hon är...love her, och du är grym Ida:D

2011-09-05 @ 14:02:54
URL: http://themusiclives.blogg.se/
Postat av: Mariam

love the drag look! Är du självlärd? :) Du är så duktig! Kram

2011-09-11 @ 06:23:59
URL: http://starringmariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0