Tips för trasiga läppar



Medan jag sällan blir torr på kroppen (peppar, peppar..) så brukar jag säga att allt sådant istället drabbar läpparna. De blir lätt torra och har varit rödfläckiga av trasig hud under en längre period. Det brukar försämras under vintern och precis när jag trodde att jag lyckats slippa större problem i år så blev - för två veckor sedan - överläppen både röd, uppsvullen och torrare än någonsin  och det blev uppenbart att jag behövde något annat än Försvarets Hudsalva.  Testade Locobase Repair från Apoteket som påstår sig påskynda hudens reparationsprocess och tro mig när jag säger att den här works wonders. Läpparna läkte  helt på bara 2 dagar vilket bara det var över förväntan  men även fläckarna (och alla andra tecken på ofrisk hud) försvann och färgen jämnades ut - något jag däremot inte hade förväntat mig. I'm speechless!

Det är fortfarande lite ovant att titta mig i spegeln när jag inte har något på läpparna; ungefär som att jag har gjort något slags skönhetsingrepp och nu försöker få in att det faktiskt är mina jag ser. Haha.. Det låter säkert överdrivet för er som aldrig såg dem au naturell medan de var "trasiga" men  för mig är skillnaden är enorm och det känns fantastiskt att ha hittat något som jag återställde dem så här. T.o.m. lillasyster som även hon är van att se de fläckiga läpparna smälta in med de mörka ärren på min haka  tittade på mig med en konstig min och sa "Jag är inte van att se dina läppar ha EN färg. Det ser inte ut som du.." och berättade igår hur förvånad hon var över att efter endast 1 dag inte se det minsta spår av den torra och flagnande näsa hon själv hade i förrgår.

Ett starkt tips till er som kämpar mot torra läppar, armbågar eller andra torra områden. Den otroligt dryga krämen är en ny favorit i mitt badrumsskåp och med det säger jag sayonara till torrhet  och ett stort welcome till fresh and healthy skin.

Kommentarer
Postat av: Anders

Eric Amarillo - om sanningen ska fram

http://www.youtube.com/watch?v=qQqKBr0cf7Q&feature=player_detailpage#t=82s



om du har missat att ni är med där.



2011-04-28 @ 23:25:43
URL: http://www.confessions.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0