Favourite YouTube channels - #1



Lauren Luke
 eller Panacea81 som hon är känd som på YouTube  var den första makeup-gurun jag fastnade för. Om vi pratar om intresset att vilja återskapa sminkningar så var hon och hennes kanal starten för mig och jag satt i början ofta med penslarna i högsta hugg för att återskapa eller göra min egen version av vad hon gjorde.
Nu för tiden återskapar jag inte sminkningarna men tycker fortfarande om att titta på hennes videor bara för hennes sprudlande och otroligt charmiga personlighet  vilket också spelar en stor roll med i stort sett alla jag följer.

"Hi ya everyone!"

Lauren utstrålar en sådan positiv energi och glädje som alltid får mig att le och efter att ha följt henne nästan från starten även att på något sätt bli stolt över hur långt hon har kommit. Från att börja med halvtaskigt självförtroende och ett förflutet som mer eller mindre mobbad (som hon berättar om i en av hennes äldre videor) till att ha sin egen sminklinje och vara en av YouTube-världens mest omtycka gurus (om inte enbart för sminket så även för att omedvetet vara en inspiration om hur en bra och genuint godhjärtad människa är) med över 400 000 subscribers. Är inte det att vara en inspirationskälla så vet jag inte what is.  Hon är en av de människor som jag verkligen skulle vilja träffa personligen och jag hoppas innerligt att jag någon gång får chansen. She's amazing.

"Zoom zoom!"


Kommentarer
Postat av: rach

åh vad jag gillar henne! Följde också henne. var också en av de första jag följde/fastnade för. och ja, hon är så glad hela tiden och dialekten/ordvalen är rätt klockrena haha! Instämmer, verkligen en inspirationskälla! =)

2010-11-27 @ 22:25:27
URL: http://livelikeweredying.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hon är bra ja :)

2010-11-27 @ 23:48:26
Postat av: isabelle

Har följt henne i flera år och tycker som du att hon är verkar vara så glad och trevlig och glädjefull! Älskar hennes dialekt. Hon har fina sminkningar. Dock är hon inte min favoritguru angående sminkningarna :)

2010-11-28 @ 11:29:32
URL: http://isanylen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sv: haha nä?:D Ja men jag skulle verkligen vilja gå på en "riktigt" nyårs fest någon gång. Med snygga hosthost rika killar host..hehe, och så går de klädda i kostym och alla tjejer måste ha klänning och så är det i värsta lokalen med massa guld och silver ballonger, serpentiner och vid 12-slaget går alla upp på taket för att se alla raketer över hela stan..vilket då hade varit nice om det varit typ New York, London eller Paris..Åhh! Ida..vi får helt enkelt göra det nästa år;)

2010-11-29 @ 20:31:02
URL: http://themusiclives.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0