Quote of the Day

På tal om det jag skrev tidigare idag om hur snyggt det är med mörka läppar på personer man inte förväntar sig ha det och hela grejen med att man inte ska döma folk innan man känner dem så vill jag bara säga en sak.

Jag finner det komiskt hur många som inte känner mig uppfattar mig som "fin i kanten" och svag bara för att jag är trevlig och hellre sitter i soffan än dansar naken på bord och hellre är trevlig mot folk jag inte känner än dömer dem i förhand... Men det kan samtidigt vara lite lite kul när folk har fel och då bara kunna säga "du känner uppenbarligen inte mig" eftersom jag har svårt för folk som tror att de känner mig när de verkligen inte gör det. Inte vore det heller roligt att kunna bli läst som en öppen bok. Att istället förvånas av människor är bland det bästa jag vet och att bli bevisad motstsen när jag tror att man kan läsa någon (även fast jag anser mig ha ganska lätt att läsa folk). Helt underbart!





Dagens citat blir därför detta som jag gillar väldigt mycket och faktiskt tycker passar bra in på mig. Att man är snäll betyder automatiskt inte att man är menlös, att man behöver ta skit och att man inte kan stå upp för sig själv. En sak som jag märkt att många konstigt nog verkar tro. Så tänk på det. Behandla inte någon med mindre värdighet för att den är vänlig och inte en complete bitch som man inte vågar trampa ner på.


Kommentarer
Postat av: B.A

Hur gör du när du postar videos från youtube utan någon bild? :D

2010-05-08 @ 21:54:32
Postat av: IDA

Man skriver bara in "25" i koden där man väljer hur bred den ska vara (observera att det är på två ställen). :)



Kan ta den videon jag la in senast (låten "Do you remember")..

<object width="500" height="25"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/a81eP2E8MEQ&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/a81eP2E8MEQ&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="25"></embed></object>



Ser du där att jag skrivit 25 på "height" på två ställen? Det är allt som behövs. :)

2010-05-09 @ 15:05:47
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Essi

Jag finner detta så himla lustigt. Jag satt nämligen och diskuterade med min mamma om det här ämnet bara tidigare i veckan och tänkte själv ta upp det på bdb eller min blogg.

Och jag håller helt med dig. Anledningen till att jag tog upp det med min mamma var för att jag alltid (och särskilt nu på det senaste pga olika situationer) fått höra att jag har väldigt mycket överseende när det gäller människor och saker. Och att jag är på gränsen till att vara för snäll och alltid godhjärtad.

Men som jag sa till min mamma; Respekt är så pass viktigt för mig. Döm inte folk för lätt, visa hänsyn (gud, nu känns det som om jag är någon helig Birgitta eller något) men jag antar att jag helt enkelt bara är rätt snäll av mig. Men samtidigt vill jag inte se det som att jag låter folk köra över mig. För det vill jag absolut inte. Jag kan ta hand om mig själv. Jag är bara inte så "out there" alla gånger, känner inte att jag behöver ta så mycket plats överrallt och därför överraskas folk av mig när jag väl öppnar upp mig och mer av den sidan. Jag blir faktiskt själv förvånad ibland över vad folk faktiskt tror om mig. Jag är fanimej inte så jävla fin i kanten som många kan tro, haha.

2010-05-09 @ 21:52:10
Postat av: Sabrin

Guuu nu kommer jag sno dagens citat hihi :P Den var verkligen klockren! :=)



2010-05-11 @ 19:15:35
Postat av: IDA

Sabrin: Ja gör det du! :D

2010-05-11 @ 19:26:16
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: IDA

Essi Det är nästan läskigt hur lika vi tänker ibland. Det skulle kunna varit jag som skrev det. Måste skicka dig ett sms kring detta!



Fastnade lite vid meningen "Jag är bara inte så "out there" alla gånger, känner inte att jag behöver ta så mycket plats överrallt och därför överraskas folk av mig när jag väl öppnar upp mig och mer av den sidan."

It's me!

2010-05-13 @ 15:02:50
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0