Day 14 - A song that no one would expect you to love

Nu skulle det egentligen vara Day 12 - A song from a band you hate i ordningen men eftersom jag kanske inte hatar något band (och delvis inte heller tycker om att lägga energi på saker jag ogillar) så kan jag inte säga så mycket här. Dag 13 - A song that is a guilty pleasure blir jag också tvungen att hoppa. Vad menas med "guilty pleasure"?... Naja, moving on..

Day 14 är enklare. "A song that no one would expect you to love". Jag har flera gånger tidigare sagt att jag har en väldigt blandad musiksmak men någon kanske blir förvånad ändå precis som en av mina farbröder blev när vi pratade om musik senast vi sågs och jag sa att jag gillar Frank Sinatra. I do, I do. Såna här gamla artister känns på något sätt mer "äkta". Förr i tiden var man liksom tvungen att verkligen vara bra för att bli stor men nu för tiden kan i stort sett vem som helst skapa och sälja sin musik och bli stora fast de egentligen kanske inte alls kan sjunga eller har något speciellt överhuvudtaget - något jag tycker är tråkigt.

Låten jag valt är i alla fall New York som är en sån där låt som bara alltid har funnits med eftersom min mamma har spelat hans musik sedan jag var liten. En "glad-låt"!



Kommentarer
Postat av: malin

haha!

Jag fick lova tt googla

guilty pleasure men jag blev inte klokare för det. Skippade åxå den.

Sinatra är mysig

2010-05-21 @ 13:34:23
URL: http://lunsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0