Göteborg -> Köpenhamn -> Helsingfors

06.03.2010


Dagen efter Göteborgskonserten började med en underbar hotellfrukost. Vem älskar inte det?


Äggröra ♥ Måste be mamma göra hennes fantastiska, mer "flytande" version som hon alltid gjorde till mig & Lina när vi var små. Åååh.. Så gudomligt gott med kaviar i.


Det blev inte mycket sömn för oss under de här dagarna och jag kan ju bara föreställa mig hur det då var för er som faktiskt köade utomhus i flera nätter.
Jag vet att man tycker att det är värt allt när man väl står där framme men jag skulle inte klarat det. Jag skulle inte vilja klara det. Inte nu, inte på vintern. Men applåder till er som stod ut!.. Och jag hoppas att ni fick de platser ni förtjänade och en underbar konsertupplevelse - vare sig ni såg dem live igen eller för första gången.



Efter frukosten så lånade vi en dator och letade flyg. Lina hade gjort mig sugen på en spontan resa på väg till Gbg så jag tänkte att vi kunde ju i alla fall kolla om det vore möjligt. Utan förhoppningar så började vi leta och hittade lyckligtvis både flyg & hotell.

Glädjen dog en stund när Lina upptäckte att hon inte hade sitt pass med sig men Ida berättade att det fungerar att åka med ID-kort i norden (Var det bara vi som inte hade en aning om det?) så när glädjen var tillbaka så var det bara att börja förbereda sig, ställa in kvällens planer och åka iväg till flygplatsen. Det enda som var osäkert nu var om ID-kortet verkligen skulle fungera..


..men det gjorde det ju lyckligtvis. Fungerade hur bra som helst. Lite mat på Landvetter satt sedan fint innan vi gick på planet mot Köpenhamn där vi skulle mellanlanda.



Två TH-fans hade smygit sig in där man hämtar bagaget och var bland det första vi såg när vi landat. De höll i en stor, hjärtformad skylt med bandets namn på och väntade spänt på killarna som aldrig kom. Tyckte nästan lite synd om dem.
Här är vi på väg till hotellet. Som Simon skulle sagt; "It's all about mysbelysning".


Framme på "äppelhotellet" väntade en trevlig hälsning på rummet. Fick lite panik angående var vi skulle göra av våra väskor under morgondagen eftersom hotellet inte hade en reception (fick inte reda på det förrän vi kom dit) men bland det stora gänget fulla ungdomar som samlats utanför hotellet hittade vi en inte så mycket mer nykter dam som tipsade oss om att både buss- och tågstationen hade fack att lägga dem i. Toppen! Nu väntade alldeles för några timmars sömn innan vi skulle upp och leta efter konsertbiljetter.

Kommentarer
Postat av: Amiee Whitney

sv: I was so scared about the concert because of the cancelled shows in Moscow but it was so much better than Copenhagen! We had so much fun there! How are you sweetie? <3

2010-03-16 @ 23:56:21
URL: http://amieewhitney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0