Quote of the Day


- Jag




Jag tycker inte om folk som pratar om pengar som att ens ekonomi skulle definiera hur man är som människa. Hur mycket eller lite pengar man har säger egentligen ingenting hur personen i fråga är.. vilket är det enda som spelar någon roll.

Något man dock inte bör förneka är att pengar är frihet. Med det menar jag inte att man behöver ha flera miljoner utan egentligen bara så man klarar sig och kan röra sig. Det ger en den typ av frihet att kunna göra saker man vill göra, saker man mår bra av, kanske resa/åka bort ibland när man vill eller behöver det även om det inte är till ett annat land.. och även på en nivå kunna visa en del av vem man är genom att kunna att köpa kläder och saker som på något sätt visar sidor av ens innre; ens smak på saker och ting, vad man tycker är fint - utan att behöva vara för materialistisk. Att kunna uttrycka sig helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: myyyyyyyzan <:

sv: jag gillar båda versionerna lika mycket, det är ju Tom som drar fingrarna över gitarrens strängar, Gustav som pangar på trummorna, Georg som plingar på basen och Bills vackra stämma som sjunger ;D



Nope! Det stod inte där innan, hehe (a) när jag svarade på din kommentar kom jag på att jag bytt design och inte lagt in den texten XD

2010-06-10 @ 14:50:35
URL: http://musicisthedrug.blogg.se/
Postat av: Ellen

sv: Nej, jag har inget speciellt ställe jag vill bo på.. Finns ju så många olika länder som verkar roliga. =)

2010-06-10 @ 14:57:05
URL: http://ilovepeace.blogg.se/
Postat av: charlotte

Jag håller verkligen med dig! Det är så tröttsamt att höra folk påpeka gång efter gång att man inte blir lyckligare med mer pengar, men precis som du säger ger det en frihet man inte annars har.

2010-06-10 @ 17:57:51
URL: http://phantomrider.blogg.se/
Postat av: Johanna

heeeeeeeeeeeeeeelt rätt!!

2010-06-11 @ 10:22:13
URL: http://folmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0