Graduation makeup series

Efter att ha fått en förfrågan om att göra en makeup tutorial på en look som passar till skolavslutningar vilket jag tyckte var en superié så tänkte jag göra en miniserie med skolavslutningsinspirerade looker ifall någon behöver tips eller inspiration så här i student- och skolavslutningstider.

Tack till Leo för kommentaren som gav mig idén!

Givetvis kan man ha precis vilken typ av sminkning man vill men det man kanske ser på de flesta är en relativt ljus sminkning i ganska naturliga färger utan att vara för tråkig. Jag har redan några idéer på färger men har ni några speciella önskemål om färger eller kanske har sett en sminkning på bild som ni tror skulle passa till detta tema och vill att jag ska försöka återskapa så lämna en kommentar till det här inlägget.

Meningen var att jag skulle visat den första sminkningen i det här inlägget (och egentligen tidigare idag) men det blev långt så jag tar det i ett separat inlägg och publicerar det direkt jag vaknar imorgonbitti istället. När slutar ni skolan förresten? Redan slutat?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0