Quote of the Day

Jag har för mig att jag nämnt det här tidigare men jag tycker väldigt mycket om ord, fina meningar och citat. Både att läsa dem och att skriva ner dem.

På min laptop har jag en mapp full med citat-bilder, flera word-dokument och ett par kollegieblock fyllda med citat, egenskrivna saker och bara fina ord. Jag känner att jag vill dela med mig av orden/bilderna som fångar mig och tänkte därför börja med "Quote of the day" här i bloggen.

Ni kommer givetvis att tolka citaten på era egna sätt och förmodligen oftast inte alls se dem som jag gör.... men det är okej. Som ett av mina favoritcitat säger;


Det får också bli den första citat-bilden. Älskar den.

Att vi ser saker utifrån våra egna känslor, upplevelser och hur vi är som personer är ju så sant och det är för mig både faschinerande och lite skrämmande eftersom det gör det svårt att förklara sina känslor precis så att andra förstår. Önskar att man kunde printa ut sina tankar för att visa exakt hur man ser på något.. eller någon..


Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: Jadu, inte en aning. Men som du vet, du fick ju det mesta av mamma som inte får långa naglar så lätt :/

2010-01-14 @ 18:36:09
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sv: Haha va nä, det minns jag inte:D Gick den sönder?! Haha vad illa!

Sv: Ja, det verkligen inte någon annan än vi som förstår vad Amsterdams resan betydde för oss..helt underbar resa och hoppas på att vi ska göra en sådan igen!<3



Ja men bra, ni får komma på nått bra att skriva..flaggan är ju stor som fasen..men det ska ju ändå synas vad det ska stå på flaggan:D

2010-01-14 @ 21:08:42
URL: http://themusiclives.blogg.se/
Postat av: Ida [ i d a b a r c k . b l o g g . s e ]

SV: haha nej det är lungt :) men vilken tid hade ni tänkt att åka till göteborg då? för jag tar ett tåg som går runt 9 tiden på morgonen :)

2010-01-14 @ 21:20:01
URL: http://idabarck.blogg.se/
Postat av: Malin

Underbart citat!

2010-01-16 @ 13:09:08
URL: http://lunsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0