Månadens värsta värk

Idag är jag helt slut. Ligger i sängen med datorn och plågas av en outhärdlig smärta i svanken. Mensvärk, ja. Får alltid så ont just i svanken och det måste vara det värsta stället att ha på. En ordentlig massage skulle jag behöva!

Snart ska jag i alla fall kravla mig ner till vardagsrummet för middag och ett avsnitt av "Tudors" till det. Jag och Lina fick de två första säsongerna av programmet på DVD i julklapp och har nu utvecklat en vana att se ett eller två avsnitt om dagen beroende på hur mycket tid vi har. Började gilla serien när den gick på TV p.g.a. att Jonathan Rhys Meyers hade huvudrollen men tycker även att den är bra eftersom man lär sig lite historia (som man förmodligen inte brytt mig om att lära sig om annars) då personerna i serien funnits på riktigt. Självklart har de romatiserat det hela lite som de alltid gör men annars kan man läsa namnen i historieböcken o.s.v. Jag tycker att sånt är smart - göra filmer om saker som hänt på riktigt är ett bra sätt att lära t.ex. ungdomar om äldre saker så som gamla händelser, krig och vad det nu kan vara. Att få dem intresserade av att läsa om (och komma ihåg) saker ur historieböcker skulle jag säga är svårare än att få dem att se och komma ihåg en bra film så.. ja, det är bara ett smart trick.

Haha, nu ropar de nerifrån. Time for Tudors!


Kommentarer
Postat av: Joanna

Jag har självklart full förståelse av att jag behöver ha med mig eget smink samt att du kommer behöva använda ditt privata, inget som är något problem från min sida :)

Min första bal är den 8e maj och den andra är 28e maj, tänkte det kan vara bra för dig att iallafall veta datum.. Resten kanske vi kan höras om längre fram? :) Det skulle dock vara bra att veta ungefär hur mycket du vill ha betalt.

2010-01-20 @ 23:39:21
URL: http://joannasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0