[02.01.2010] Hamburg i dagsljus


Hamnen från tunnelbanans fönster.


Tågstationen.



Eftersom vi hade några timmar att spendera innan vi skulle till flygplatsen så kollade vi in butiker på stan. En av galleriorna innehöll en av de största sminkavdelningarna jag någonsin sett med allt från stora till små märken. Det blir storshopping när jag återvänder!


På andra sidan vägen såg vi Hühnerposten där Tokio Hotel's fanparty ägde rum




Hittade den största och mysigaste julgran jag sett inne i en av byggnaderna. Flera meter hög och otroligt bred - en sån ska jag ha när jag skaffar familj & eget hus. En dröm, absolut!


Hello love. =)
Kunde givetvis inte låta bli att gå in och till vår stora glädje så hade de penseln som man måste stå i kö för på båda MAC-butikerna i Stockholm så Lina slog till på den och jag köpte den efterlängtade 222:an.



Om ni besöker denna galleria så måste ni stanna för en fika vid glassbaren som ligger i slutet på våningen ni ser ovanför rulltrappan. Jag ville äta ALLT jag såg. Glass, våfflor osv osv. Definitivt värt ett besök!


Jag måste säga att Hamburg är den staden som påminner mig mest om Stockholm av de jag hittills varit i och jag tror att det är en av anledningarna till att jag gillade det så mycket. Det var liksom inte helt främmande men ändå tillräckligt annorlunda för att vara spännande.


Med IAMX i hörlurarna på väg till flygplatsen i Lübeck. Spelade "This will make you love again" på repeat och var inte alls positiv till att lämna Hamburg. Att vara där kändes bra, det kändes rätt och som jag känner nu så är det definitivt en stad jag kan tänka mig att bo i ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0