Simple red lip look for Christmas




Ni får ursäkta den dåliga kvalitén på bilderna men jag tänkte bara visa en relativt snabb och enkel sminkning som passar extra bra nu till jul och enligt mig passar alla. (Snyggt med läppstift på halsduken förresten va? ;) Haha.. Just ignore it.)

Quick tutorial:
Applicera en matt, cremefärgad ögonskugga på ögonlocket, en matt, beige/ljusbrun skugga i globlinjen och sedan samma cremefärgade ögonskugga under ögonbrynen och sudda ihop med den ljusbruna - allt ovanpå en ögonskuggebas såklart. (Don't forget it!)  Fyll i dina ögonbryn, måla eyeliner längs övre fransraden och avsluta med en liten (eller stor - vilket du än föredrar) vinge. Du kan sedan antingen hålla den undre fransraden helt fri från ögonskugga eller applicera lite av den ljusbruna skuggan med en snedskuren pensel precis längs fransraden för lite mer inramning. För en snäppet mer julig look la jag en skimrig vit skugga lite lätt i inre ögonvrån (och ett alternativ vore att även dutta på lite av den under ögonbrynet) men satsar du på en mer neutral/matt look så skippar du detta. Avsluta med mascara och ett par relativt neutrala lösögonfransar.

Jag använde bland annat..
Eyeliner: MAC Penultimare Eye Liner, Lipstick: MaxFactor "Intensely Red", Lashes: MAC #7.


Kommentarer
Postat av: Jennifer Pettersson

Du är riktigt duktig! Hittade hit idag och har kollat igenom hela ditt sminkarkiv! dessutom är du sjukt vacker också, en riktig inspiration!

2010-12-07 @ 20:37:16
Postat av: IDA

Oj jag tackar, jag tackar! :D Vad kul att höra! =)

2010-12-07 @ 21:15:20
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: BAARRCCAA

it looks just stunning and it fits you perfectly:)

2010-12-07 @ 21:40:55
URL: http://www.baarrccaas.world.sblog.cz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0