Places to visit: Stagger Lee, Berlin








Medan jag satt och skrev på produktrecensioner i förrgår kväll så "råkade" jag fastna vid ett par Berlinbloggar och satt långt in på natten läsandes sida efter sida.  Jag blev - som ni säkert kan gissa - inte färdig med någon av recensionerna men däremot rikligt berikad på info om stadens sevärdheter, restauranger, butiker, caféer, events, art galleries och klubbar och fick därmed en hel del inplanerat till mitt nästa och 2:a Berlinbesök (när det än blir).

Ett av de ställen jag ser fram emot att besöka är cocktailbaren Stagger Lee som ligger i stadsdelen Schöneberg.  Temat är 1900-tals amerikansk saloon och enligt besökare så lyckas de faktiskt förmedla känslan av att befinna sig i ett sent 1800-tal/tidigt 1900-tal - om man bortser från den elektriska belysningen såklart.
Bara att höra musiken som spelas på hemsidan skickar mig bakåt i tiden och får mig att hålla tummarna att baren är lika mysig som det sägs.  Jag ser fram emot att starta en kväll här.

Kommentarer
Postat av: Sofia Vienna

åååh, tack för tipset! Ska till Berlin i vår!



Kan du skicka lite länkar på bloggarna du hittade? Följer redan fyra, fem stycken men kan inte bli för många (;

2010-12-22 @ 09:20:08
URL: http://sofiavienna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0