Zimmer 483 Tour VS. Humanoid City Tour

Igår fick jag & Lina för oss att se en film till maten och utan större eftertanke så valde vi Zimmer 483 - Live in Europe. Jag har inte sett den på väldigt länge och hade uppenbarligen glömt bort vilka extrema flashbacks som automatiskt kom med att se den, höra de gamla låtarna och ljudet av den knakande dörren, rösten som presenterar showen och ljudet av Toms gitarr bakom metallridån*.

Hahaha.. Jag får gåshud från hårbotten ända ut i tårna när det sätter igång.

Jag tycker lite synd om killarna för det faktum att arenorna inte längre fylls (till skillnad mot 2007 då de ofta sålde slut biljetterna på några dagar) och hur lite folk det var vid inspelningen av den nya DVD:n om man jämför med när den här spelades in i Oberhausen under våren 2007. Givetvis kan de alltid få det att se bra ut på DVD:n men faktumet kvarstår och det måste kännas lite tråkigt för dem. Speciellt när de förlorat så många tyska fans som en tysk vän till mig berättade att de gjort. (Och jag som trodde att anledningen till att endast ha 2 konserter i Tyskland var för att de ville "göra det mer jämnt" och inte "särbehandla" något land..)

Något jag förövrigt inte tycks kunna sluta fundera över är varför jag inte tänkte på att åka till Oberhausen istället för att förgäves försöka komma till konserten i Hamburg då på våren. Det hade ju blivit officiellt att de åter igen skulle spela in DVD:n i König-Pilsener-Arena säkert minst lika lång tid innan det blev officiellt för Milano nu i år. Samma sak för de svenskar som faktiskt åkte ner till Tyskland för deras konserter då.... Varför åkte de/ni inte hellre till Oberhausen?

Jag tror att den nya DVD:n kommer att vara helt fantastisk när de väl är klara med den men tror ändå inte att den kommer att kunna toppa den förra. Varför jag inte tror det? Endast p.g.a. personliga anledningar; jag är helt enkelt inte samma person och inte samma typ av fan som jag var då. Ser varken konserterna (t.ex. viljan att stå längst fram, köa en vecka o.s.v.) eller behovet av att se dem så mycket som möjligt (stå vid hotell o.s.v.) på samma sätt nu som förut och har med andra ord inte samma typ av "minnen" till de senaste konserterna. Att den nya DVD:n dock kommer att ha med sig den nya typen av "minnen" då jag hört deras musik live som den jag är idag, utan att ha köat och stressat i flera dagar, utan att ha varit lika angelägen om att se dem och bara inte tänkt på samma sätt som förr kring allt som har med det att göra.. är vad som kommer att göra den speciell för mig. Det är för mig två helt olika tider och mina starkaste minnen tillhör helt enkelt den gamla. Så för er som sett dem för första gången under den här turnén eller bara gjort mycket mer TH-relaterat under den här tiden så tror jag att den nya blir mer speciell. Vad tror ni? Vilken kommer vara mest speciell för dig?














* = Jag har absolut ingen aning om vad det är för material på det men let's pretend I'm right. Feel free att lämna en kommentar om du vet säkert.

Kommentarer
Postat av: Rach

åh haha, vågar typ inte se den för att jag kommer bli helt :)))) på ett positivt sätt dock. Den är nästan för bra och minnena och tiden då var verkligen <3 tycker jag, älskar 05,06,&07. Satt själv och kollade på grejjer ifrån 3 april, vid hovet 08. Shit. Väldigt mycket folk ändå ju. Nästan men än vad de var på konserterna nu. haha,nejmen. Så sjukt tråkigt :o

2010-04-23 @ 08:02:51
URL: http://thechase.webblogg.se/
Postat av: Veronica

Jag måste faktiskt hålla med dig. Man har fler minnen till de äldre låtarna, och man var mer "insatt" i allt som hände runt omkring killarna. Man besökte olika hemsidor och fansidor flera gånger om dagen, man kollade på videoklipp så fort man hade tid och yadiyada. Men nu.. Näe, nu håller jag inte alls reda på vad som händer känns det som. För mig tror jag att den där gnistan man hade har slockat (okej, inte helt) dels för deras nya sound och dels för att det var så gott som tyst om killarna nästan hela 2009. Visst var det bra att de verkligen tog sig tid och gick ut från rampljuset ett tag, det behövde dom! Men ja.. äh, jag vet inte. Jag gillar deras nya sound men inget kan slå de äldre låtarna helt enkelt.



Haha oj, långt det blev. Förlåt! xD

2010-04-23 @ 09:03:59
URL: http://outofview.blogg.se/
Postat av: Jennie

Trots att jag inte såg dom under deras zimmer turne känner jag mycket starkare för dom låtarna. Det var liksom dom som fick mig att fastna för tokio hotel, som jag spelade sönder utan att tröttna m.m. Men tycker deras nya låtar "växte" live! Dom var sjuukt bra! och jag har lätt många minnen från konserten och sånt. Men trots att jag fortfarande älskar tokio hotel har behovet av att veta vad som händer i "tokio hotel världen" minskat rätt mycket. Haha okej, vet inte riktigt vad jag ville ha fram men?... HAHA



MEN sen hade dom väl större arenor till denna turnén med? Eftersom scenen var stor. Och har hört att det också är en stor anledning till varför det varit så segt med att sälja biljetter. Men sen tror jag inte killarna hänger läpp precis, dom ska ju äntligen få åka till asien och erövra där ;)

2010-04-23 @ 09:55:15
URL: http://nichtjugendfrei.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag kommer aldrig att glömma första gången vi såg dem på Begans...Amsterdam var speciellt men första gången kommer alltid att vara första gången.

1. Vi träffades för första ggr

2. Vi fyra var samlade ILJL<3

3. Vi köade för första ggr då vi alla var lika galna, spända och nervösa!

4. Det var sommar, bara det ger känsla till max

5. Vi träffade dem!!!!

6. Vi grät och jagade dem tillsammans, det må vara lite pinsamt när man tänker på det..men jag kommer aldrig att ångra det..snarare tvärt om!

7. Vi samlades några st fans och vänta ideligen på att de skulle komma ut från hotellet, men i stället såg vi dem sitta och äta (hur många har gjort det)?

8. nästa dag satt vi där utanför kl:8 och väntade på våra idoler

9. De kom och vi fick träffade dem igen, vi gjorde Th lyckliga, vi gjorde så att de ville komma tillbaka hit igen.

10. De gav oss evig vänskap<3

2010-04-23 @ 10:28:39
URL: http://themusiclives.blogg.se/
Postat av: zara/nä

För mig kommer alltid Zimmer var speciellast för mig. Jag tror det beror på att då var min TH känslor annorlunda mot de är nu. Och för att mina Zimmer konsert är den bästa TH konsert jag upplevt, och jag tvekar på att någon konsert (med TH eller något annat band) kan slå den konserten. Jag säger det många gånger nu, jag vill uppleva Zimmer igen för det är enligt mig deras bästa turne. De körde de bästa låtarna och allt som har med Zimmer att göra är det bästa TH har åstat kommit. Skivan, turnen, Live Dvdn, allting. Jag tycker den turnen kändes mer spontan och personlig än Humanoid. Plus den tiden tänker jag alltid på den bra TH tiden. Jag tycker allt har blivit lite vet inte hur jag ska förklara, men typ så producerat? Allt är så extremt, de måste gömma sig för fansen och vet inte känns så fel även om det är lika underbart att se de och så.



Anledningen till att jag inte åkte till Oberhausen var att jag var 15 då och mina föräldrar följde ju med och då passade Hamburg konserten bättre vilken som var dagen innan. Jag var bara glad att jag äntligen skulle få se de, så jag tänkte aldrig på att de skulle spela in konserten där. Ändå satt jag och grämde mig dagen vi skulle åka hem då jag visste att just idag ska de spela in sin live dvd. Jag ångrar att jag inte åkte och såg de mer på den turnen.

2010-04-23 @ 14:51:42
URL: http://doneisdone.blogg.se/
Postat av: charlotte

Zimmer kommer alltid att vara det som är mest speciellt för mig. Både skivan och turnén! 07 var utan tvekan det bästa året någonsin, och jag ångrar, precis som Zara att jag inte åkte på mer än 2 konserter då. Dessutom var allting kring TH så himla annorlunda mot vad det är idag. Det var sån sjuk gemenskap bland alla fans då alla kände så otroligt mycket för dom, och allting var så stort. Idag känns det som att allting är på ett annat sätt, trots att det fortfarande är lika fint att se och höra dem!



Men som sagt. Zimmer kommer alltid att vara det bästa som hänt mig & det bästa TH gjort!

2010-04-23 @ 15:34:55
URL: http://phantomrider.blogg.se/
Postat av: Lina

Inte en aning. Det får jag nog se när jag har sett den nya dvdn! Så svårt att bestämma :/

2010-04-24 @ 19:13:48
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0