Promenader och motivation

Tips, råd och idéer här tack!

Igår var jag ute med Lukas (min mosters hund som jag varit hundvakt åt den här veckan) stup i kvarten. Långa promenader, lite kortare promenader blandat med lek på gården. Jag var helt anfådd efter varje gång. Haha! Kanske borde göra det här med promenader till en vana?

Det har inte gått så bra de tidigare gångerna jag lyckats övertala mig själv om att motionera då och då.... Det har blivit 1-3 gånger och sedan tappar jag motivationen. Gym är ingenting för mig men småsaker som att ta promenader några gånger i veckan, köra situps och övningar som går att göra i hemmet borde jag dock försöka mig på. På riktigt den här gången.

Min fråga till er är nu: Har ni några tips på hur man gör för att verkligen hitta motivationen och diciplinen att ta sig ut på en promenad/powerwalk och hålla kvar "glöden"?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du bestämmer dig för att du vill ha kul och må bra. Hur mysigt är det inte att ta en promenad ?

Det handlar om inställning,många har inställningen att dom ska tappa si och så många kilo. Men då misslyckas man oftas. För då tänker man bara på de och så tröttnar man för att det inre händer nå. Se det som att du gör detta för att du vill må bra och kommer må mycket bättre ( förlorar du några extra kilo så är ju de ett plus i kanten )

2009-09-18 @ 18:07:47
Postat av: Sandra

Glömde skriva mitt namn :P

2009-09-18 @ 18:08:52
URL: http://honsandra.blogg.se/
Postat av: Zara/Nä

får du några bra tips ge mig jag har samma problem!

2009-09-18 @ 18:25:27
URL: http://doneisdone.blogg.se/
Postat av: BELLa

Svar:

Vad skönt! Joo det är bara bra med mig :D

Nehe, Charlotte skickade några till mig förra veckan och en utav de är bara halva...

Tack!

Jaa självklart gör jag det! :D



Och tack för kommentaren om min FIIINA (hmm) sång! <3

2009-09-18 @ 18:28:19
URL: http://isabellenojd.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag har jämt musiken i örat och har bra tankar i huvudet och motionerar. Jag är ute på powerwalk ca 4 gånger om dagen. Och det är musiken som gör allt,

annars skulle jag inte ens ha intresset! :D

2009-09-18 @ 21:51:35
Postat av: Clara

Anmäl dej till någon tävling! Spelar ingen roll hur lång den är, utan huvudsaken är att ha någonting att träna för. Sätt upp som mål att klara av att jogga större delen av Vårruset nästa år!

Det är mycket lättare att finna motivation till att träna när man har ett mål att sträva mot. Sen behöver man ju inte kriga järnet varenda träningspass och utan börja lugnt med korta, raska promenader och öka längden på dem efter hand :)

2009-09-18 @ 22:42:50
URL: http://costergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0