Bilder från premiärdagen av This Is It

Tänkte berätta lite om i förrgår! Ni vet redan vad det handlar om så jag går direkt på saken...

När vi kom fram till Centralen mötte vi Tillan och fick våra konsertbiljetter (TH i Stockholm 4 mars) och efter mycket letande så hittade vi sen även ombudet där de andra biljetterna skulle hämtas ut och kunde börja röra oss mot butikerna på stan. Buttericks var (som vanligt) fullpackat men efter lite bökande och lite längre tid än väntat så kom jag ut med det jag skulle ha. Det var dags att börja röra sig mot bion och eftersom jag & Lina inte riktigt visste var Rigoletto låg så var Tillan snäll och följde oss dit. Det var kö, det var trångt, det var svettigt... Vi hämtade våra biljetter, köpte popcorn och strax efter öppnades dörrarna till salongen. Platserna var perfekta.

Innan filmen började så kom det upp ett gäng unga tjejer och dansade till MJ's musik och redan där brast det för mig. Tårarna började rinna och när de inte ville sluta så sjönk jag ner i biostolen för att inte synas. Och där slog det mig att det här skulle komma att bli jobbigt och jag började nästan ångra mig. "Vad har jag gett mig in på?"...

Filmen var dock riktigt bra. Visst blev det lite jobbigt vissa gånger men inte som jag föreställt mig då de mestadels visade klipp från repetitionerna. Ögonen blev tårfyllda när man hörde dansarna berätta om hur mycket det betydde för dem att få chansen att stå på scenen med Michael och mot slutet när Earth Song kom och man återigen blev påminnd om vilken fantastisk människa världen förlorat. Absolut värd att se för er som inte sett den än!

Efter bion testade vi snygga kläder på Bik Bok och åt middag på ett mysigt litet ställe längs Kungsgatan. Promenderade sedan skrattandes till tåget som tog oss hem igen. Jag hoppas att lillasyster fick en kul dag, den var ju trots allt tillägnad henne!



I väntan på vårat tåg mot Stockholm åt vi toast på Wayne's.


Jag och min fullständigt normala syster på tåget mot Stockholm. Haha ♥


Lina på det lilla caféet efter bion


Det blev en god lasagne till middag!


Spirit Gum och vit hårsspray till halloween - check! (Ångrar som fan att jag inte köpte två burkar, det här kommer aldrig räcka..)


Hög på dålig humor "poserar" jag glatt med våra konsertbiljetter på tåget hem. 4:e och 5:e mars - woohoooo!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag måste bara fråga... vet du på vilken sida av scenen som sektion R är?=) tack!

2010-02-25 @ 20:23:09
Postat av: Anonym

I gbg* ^^

2010-02-25 @ 20:24:12
Postat av: IDA

Det vet jag! Sektion R är på höger sida. "Georgs sida". Sitter där jag också! :)

2010-02-26 @ 11:49:31
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0