Flashforward (Please, read!)

Jag såg ett program på TV efter Idol igår som hette "Flashforward" och efter att ja tittat ett tag kunde jag inte slita mig. Såg ni också det? Det verkade bra och är säkert något jag kommer börja följa men det fick mig också att börja tänka på en sak.

I serien hade det varit en "blackout" - alla somnade och såg för ett kort ögonblick in i framtiden. Vad de såg var ett ögonblick ur deras liv 6 månader frammåt (har jag för mig. Rätta mig om tiden var fel). Vissa såg positiva saker, andra såg saker de inte alls ville se. En del såg ingenting alls. De som inte såg någonting fick bevisat att de inte skulle leva då.

Jag blev så pass caught up i det där att jag måste ställa er en fråga kring det hela. Om ni fick möjligheten att se en händelse i framtiden, skulle ni göra det? Oavsett om ni såg något positivt eller något negativt - om ni inte visste vad ni skulle komma att se.

Tankarna kring det höll mig vaken länge inatt. Det finns saker jag undrar om och hoppas ska inträffa men tänk då att få veta säkert att det aldrig kommer hända. Eller, ja, i alla fall inte innan den tiden man ser in i. Och tänk att t.ex. se någon nära råka illa ut... Men då kanske man å andra sidan kan jobba för att det inte ska inträffa. Men jag vet inte.... Jag tror faktiskt inte jag skulle vilja kunna se frammåt i tiden. Jo, 5 minuter frammåt hade varit coolt! Det vore bra. Då kan man förhindra småolyckor, kanske t.o.m. större. Även se vad som vore bra val och inte. "Bra saker att säga" för önskad reaktion o.s.v.

Men nej, inte som i serien. Berätta vad ni skulle ha valt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

you can't change destiny ;)

nej men jag tror inte riktigt man skulle kunna förhindra olcykor och sådant, om det är meningen att en olycka ska inträffa så kommer den att göra det på ett eller annat vis. så tror jag iallafall :)

2009-11-07 @ 13:22:37
Postat av: Camilla

Den serien rullar på här i usa också. Svinbra och du måste verkligen följa den! Rekommenderas starkt!

2009-11-07 @ 19:59:59
URL: http://skurtrasa.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag skulle vilja se om jag blev framgångsrik i vad jag vill göra i framtiden. Se om jag får träffa intressanta människor och sedan komma någon vart, med pengar och sådant. Jag vill se om jag blir oberoende med pengar osv osv!

2009-11-07 @ 20:22:11
URL: http://dreyra.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej, söt blogg!

Hur har dagen varit?

2009-11-07 @ 20:28:01
URL: http://saransara.blogg.se/
Postat av: Lina

Nej jag skulle inte vilja se något! Såg också det där, tycker det är läskigt :s

2009-11-07 @ 22:15:22
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/
Postat av: Charlotte

jag skulle inte vilja se någonting. alldeles för läskigt, haha!

2009-11-07 @ 22:37:52
URL: http://phantomrider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0