Time to say goodnight

Vilken mysig måndagkväll jag har haft!


Det började med att vi (familjen) invigde grillen för i år och åt middag med lite vin på altanen. Jag måste säga att det nog var det godaste jag ätit på länge - och definitivt den godaste grillmiddagen någonsin. Blandningen med alla smaker från köttet, rotfruktsgratängen (yes, vi struntade i den vanliga potatisgratängen och testade rotfruktsgratäng istället. Jag plockade dock bort alla rotfrukter så det blev bara potatisgratäng ändå, haha, men smaken var inte riktigt densamma som vanlig ändå), såsen och vitlökssmöret var helt perfekt. Underbart gott. Gratängen kommer att stå framdukad på bordet vid flera tillfällen i sommar, det garanterar jag.

Efter maten tog vi en mysig fika och visade vår kära mor lite roliga videor från fester och liknande. Även en där hon och jag dansar i vardagsrummet efter att ha varit på bio & sett Mamma Mia... Vi var helt uppe i varv, både i bilen hem och när vi - hemma - skuttade runt med en varsin sjal i luften. Inte var det vackert - men väldigt roligt att ha kvar som minne!


Efter att vi skrattat så mycket att både magar och käkar gjorde ont så satt jag och Lina kvar ute på altanen med dricka, snacks, kärnfria vindruvor ('cause I'm allergic to the other ones) och hennes laptop. Pratade och skrattade ikapp samtidigt som musik strömmade ut ur högtalarna. Vi spanade in olika konsertvideor på youtube och skrev till och med en egen låt. Haha!




Sommarvärmen höll i sig långt in på kvällen, men när kylan kom så värmde jag mig i min stora Kani-tröja. Tack för en mysig kväll, syster! Och jag hoppas att ni som orkade läsa detta har haft en lika trevlig kväll som jag. Vi hörs imorgon! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0