Minnesdagar

Läste på Zaras blogg att det igår var 2 år sedan hon såg TH i Hamburg och började då tänka på de där "minnesdagarna" man får då och då... Då man kan tänka på ett gammalt minne en hel dag, titta på gamla bilder & videor från tillfället, verkligen tänka tillbaka och minnas roliga småsaker. Jag älskar det.


Även fast jag vet att man inte ska leva i det förflutna, eller hur jag ska säga, så tycker jag ändå att det är mysigt att ha såna dagar - speciellt tillsammans med de man upplevde vad det nu var med. Jag blir jag ofta påmind om speciella dagar... Jag förknippar fortfarande många småsaker med speciellt de olika TH-resorna jag varit på. När jag hör en viss låt, känner en doft.. det kan vara vad som helst. Något som på något sätt får mig att tänka tillbaka till ett kärt minne. Det är roligt med sorgligt på samma gång, när det verkligen var något man tyckte om att göra.


Den här låten förknippar jag med resan till Nijmegen. Då jag och Lina flög iväg för att i somras se Tokio Hotel ännu en gång. Får upp en bild när vi sitter i bussen på väg från Tyskland till Nijmegen och lyssnade på den här och andra låtar med Alex C.

Tokio Hotel - 1000 Meere och Brick & Lace - Love is wicked är också låtar jag förknippar med resor jag gjort. Det är de låtarna som ger mest minnen och jag hade till och med lite svårt att lyssna på 1000 Meere efter att vi kommit hem från Tyskland 2007, helt enkelt för att jag saknade det för mycket.

Har du också något speciellt som ger dig starka minnen från något?


Kommentarer
Postat av: cajsa

kul att se TH live! skulle oxå vilja det!:)

2009-05-02 @ 21:54:29
URL: http://cajsasblogg.devote.se
Postat av: Sarah

Var jag ju också på den där konserten i Hamburg för 2 år sedan :D Underbar resa!

Riktigt speciellt var det eftersom jag var bara 13 år och det var min första gång att se dom, och att det var i ett helt annat land! :')

2009-05-02 @ 22:11:34
Postat av: Sarah

Jag var*

2009-05-02 @ 22:12:10
Postat av: Sarah

Setz die Segel är en skit bra låt förresten!

2009-05-02 @ 22:13:35
Postat av: ellinor

Nicole och Kim är lika som bär. Ibland kan man nästan tro att de är syskon. Men vem är igentligen snyggast, vad tycker du? Gå in på min blogg och berätta avd just du tycker!



Kramar http://ellinorslife.blogg.se

2009-05-02 @ 23:06:35
URL: http://ellinorslife.blogg.se/
Postat av: Clara

Svar: Jag har köpt bikinin på HM :)



Och tack för tipset om ögonskuggorna förresten!

2009-05-03 @ 00:35:55
URL: http://costergren.blogg.de
Postat av: signe

"Du hast den schönsten arsch der welt" är ju en solklar Essen låt för de som var där! iaf för mig.

2009-05-03 @ 12:41:55
Postat av: Zara/Nä

Revolution, Warum? med Panik påminner mig alltid om Hamburg resan, och en viss hårspray Sara använde. Och spring nicht kommer alltid påminna mig eftersom det var den som spelade innan konserten började du veta som reklam för singeln.



Kan du skicka Alex c låten ?

2009-05-03 @ 15:21:54
URL: http://doneisdone.blogg.se/
Postat av: IDA

Sarah - Åh, ja, det förstår jag! :D Det är något speciellt med första konserten!



Signe - Det har du rätt i, den var väl ganska ny då har jag för mig? Den spelades ju i alla fall överallt och hela tiden, haha! :D

2009-05-03 @ 18:22:54
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0