Je crois en toi

Lina är här! Vi ska strax äta en god middag tillsammans med mamma och sen göra iordning oss inför kvällen. Jessy var tydligen på festhumör så vi ska i alla fall dit, sen får vi se vad som händer....


Medans jag sitter här och bloggar så återupplever de andra gamla minnen nere i köket genom musik. Il Divo's album Ancora spelas på hög volym och minnen från 2006/2007 bara väller upp. Tycker fortfarande att det är lite synd att jag missade deras konsert i Globen i Mars detta år (eller ja, jag valde att inte gå p.g.a. att det var så dyrt), men jag var i alla fall på konserten de hade här i Sverige i Juni 2007 - och gud så bra det var!

Jag har, som jag säkert tidigare nämnt, en otroligt blandad musiksmak. Jag skulle kunna säga att jag nästan tycker om allt utom dansband och annan svensk musik. Och även fast jag inte alls är bra på det här med musikgenrer så vill jag påstå att Il Divo är någon slags pop-opera, ifall någon undrar what the heck I'm talking about. Det som är så roligt är att hela familjen gillar dem lika mycket, även min moster och hennes vän, så vi har en liten "fanclub" tillsammans här. Alla var lika galna efter konserten, haha!


Isabel
Den här låten spelas just nu på nedervåningen..
*sjunger med för fulla muggar*


I believe in you (je crois en toi)
En av mina favoriter. Pour que tu m'aimes encore är även den en av favoriterna.


En av bilderna jag tog på konserten 2007. David och Sebastien med de "snygga" Sverigehattarna de fick från några i publiken. They looked hilarious, men satte mer än gärna på sig sina presenter. Kul att de kunde bjuda på sig själva i alla fall! 


Kommentarer
Postat av: p

sv: ja eller hur! riktig sommardänga :)

2009-05-06 @ 21:26:58
URL: http://petriss.blogg.se/
Postat av: Zara/Nä

Asså TH våren 2007 kommer alltid vara speciellt då vänta man på allting och så var det konserten och singeringen. Jag saknar faktiskt den tiden för då var det speciellt att se TH live och nu är det typ en tävling nästan



Ja den artikeln, jag hade köpt bravo i skolan efter skolan så satt jag och läste den påvägen hem jag tog inte upp blicken en enda gång så jag höll på att gå fel och massa haha.



Nej jag har bara suttit och nötat den på spootify, men jag är i skolan idag men jag är hemma runt 16 eller något. (:

2009-05-07 @ 08:37:25
URL: http://doneisdone.blogg.se/
Postat av: Zara/Nä

svar: jag tror det är ganska stort tryck i Örebro, men de flesta går ju i skolan och jag har tur för min skola ligger i stan kanske 500 meter från HM? så jag kan bara cykla dit efter första lektionen och köpa den, för jag tvivlar på att de kmr vara slut då.

Jag köpte ju en MCR tröja precis samma dag som de släpptes.

2009-05-07 @ 08:43:43
URL: http://doneisdone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0