Hundvakt

Stackars Lukas gjorde allt för att få liv i mig imorse... "Bufflade" på min arm som hängde ut från sängen likt en arm tillhörande en trasdocka, pep och gjorde konstiga ljud, hoppade upp i min säng, la sig på mig (haha, han väger ton!) ... Och efter att ha snoozat i några timmar så gick jag upp och ut för att ta en promenad med honom.

Hur orkar folk ha hund? Visst, det kanske är kul att gosa och leka med dem ibland, men vilket ansvar det är! För det första så ska man gå ut med dem stup i kvarten, vilket kräver enorm tid.. Sen skulle jag känna att jag behövde underhålla hunden hela tiden.. Som med Lukas - jag får jag så dåligt samvete när jag ser honom ligga på golvet och inte göra någonting, men det är i och för sig bara något jag fått för mig och något som jag tror att alla hundägare inser efter ett tag att de inte behöver göra. Självklart kan man inte underhålla dem hela tiden. Jag måste nog säga att jag tror att jag är för slö för att ha hund på heltid. Och så tycker jag faktiskt bättre om katter. De är inte bara mycket sötare, enligt mig, men också mycket lättare att sköta om och mindre tidskrävande.

Är du en katt- eller hundmänniska? Och varför?


Min favoritmisse

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag är en hundmänniska, jag skulle gärna vilja ha en katt också.. men jag är SÅ allergisk så det går tyvärr inte.

Jag har ju en egen hund, som börjar bli gammal nu..

och han behöver ju uppmärksamhet och tid med mig.

Han slösar aldrig min tid, älskar att umgås med han och ta hand om honom. Det är inte så mycket arbete tycker jag =) Det är bara roligt, kan inte tänka mig ett liv utan han.

Hunden är preis som människan, smartare bara ^^

2009-05-06 @ 17:00:14
Postat av: Lina

Ihhhhihiiiiiiiiiih 8) mozen <3 kattmänniska... och behöver jag ens förklara? haha ^^ saknar simba ._. <3

2009-05-06 @ 17:12:06
Postat av: Veronica

Jag har ju varken haft hund eller katt. Det beror ju helt på hur djuret beter sig mot en själv. Men jag är nog både och faktiskt!

2009-05-06 @ 17:41:15
URL: http://grandby.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Så sant som det är sagt : ) TUSEN tack för din söta kommentar!



Vilket fantastiskt hår du har föresten tjejen. Helt underbart!!!

2009-05-06 @ 19:07:03
URL: http://lindablom.se
Postat av: isabelle

sv: ja, det är jätteroligt, man har alltid någon att vara med. ojoj vad jag känner igen mig i det där "varför är du med din syrra?" förstår om det är mer så om man inte är tvillingar, men typ en kompis till oss två tyckte förut (för några år sedan) att det var jättekonstigt att vi gick på stan tillsammans. haha.

ja, vi har ju typ bara likadana kompisar som vi umgås med eftersom vi alltid brukar umgås med dom tillsammans så då blir det att alla blir kompisar. fast sen så har vi ju kompisar som vi är olika bra kompis med. men det är nog ingen som har försökt kommit emellan oss, tror de flesta förstår att dom inte kan komma närmare än tvillingsyrra än dens tvilling om du förstår vad jag menar :)

men tråkigt om folk är så att dom tycker det är konstigt att umgås med ens syskon. jag tycker det är konstigt att INTE umgås med ens syskon :p

2009-05-06 @ 19:26:49
URL: http://izabellenylen.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag är helt klart en hundmänniska, har älskat hundar så länge jag kan minnas. Tyvärr har jag ingen själv men så fort jag slutar skolan och skaffar jobb så ska jag helt klart ha det.

Jag gillar katter också, men de är lite för självständiga enligt mig^^

Jag håller med dig om att det är mycket jobb och ansvar att ha en hund (djur överhuvudtaget) men eftersom jag är en riktigt djurmänniska så lägger jag gärna ner den tiden:)

2009-05-06 @ 19:44:39
URL: http://someee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0