We don't belong to anyone

När jag var inne på msn tidigare idag hörde jag att två nya TH-låtar har läckt ut (tack Karin & Matea!). Korta delar av dem i alla fall. Vad tycker ni TH-fans om det lilla man fick höra? Jag tyckte ärligt talat att det påminde väldigt mycket om Cinema Bizarre's sound. Jag gillar CB, missuppfatta mig inte där..... Tycker bara att det lät mer som dem än som TH.

Men jag gillar det, det gör jag. Det lilla man fick höra. Speciellt (the?) Dark side of the sun. Har en känsla av att de tyska kommer att vara snäppet bättre och jag längtar nu otroligt mycket efter att få höra hela albumet. De korta snuttarna ligger redan på min mobil och kommer att spelas sönder från och med nu. Gillar dem verkligen mer och mer för varje gång jag hör dem!



Jag minns när de hade samples på låtarna från Zimmer 483 innan det albumet släpptes, 2007. Jag satt här hemma och lyssnade igenom dem från deras officiella hemsida (gång på gång) och tyckte att det inte verkade som de nya låtarna skulle komma att vara lika bra som de tidigare. Minns t.o.m. att jag sa "det verkar ju inte alls vara några jättebra låtar på skivan" förutom Spring Nicht, som blev min första favorit från den skivan redan när jag hörde den som ett sample...

..Men sedan så minns jag ju även när skivan släpptes, då jag fick hem den och lyssnade igenom den tillsammans med Lina, hur häpen jag blev och hur mycket jag kom att älska varenda låt. Så självklart är dumt att döma av en så liten del av låten (vare sig det är positivt eller negativt), men jag är ändå lite nyfiken på vad ni tycker hittills, så lämna gärna en kommentar här nedanför!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag kan säga, fast att jag inte lyssnar på dem överhuvudtaget längre, att de två små samplerna var hur bra som helst. Helt ärligt bättre än allt deras tidigare :o

2009-06-18 @ 10:04:34
URL: http://grandby.blogg.se/
Postat av: isabelle

jag älskar det lilla jag fått höra! jag har aldrig hört något från cinema bizare, så jag vet inte om det påminner om dom eller inte. fast soundet är ju annorlunda från deras förra låtar, men det har dom ju alltid sagt att det kommer bli annorlunda så det är väl ingen överraskning precis. men jag gillar det jättemycket, tycker det låter mer moget och vuxet på nå vis. gillar dark side of the sun jättemycket, jag spelar sönder den xD haha :)

2009-06-18 @ 13:37:50
URL: http://izabellenylen.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har inte hört :(

2009-06-18 @ 13:56:18
Postat av: IDA

Anonym - Hade jag haft en mailadress så hade jag kunnat skicka dem.. Men du kanske känner någon som hann ladda ner dem (innan de togs bort)? :)

2009-06-18 @ 14:52:47
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: p

det var något nytt, något fräscht, något orginellt, något galet, något underbart, något fränt, något fantastiskt, något glädjande, något... ja du fattar!

Helt enkelt BRA! :) Kan knappt vänta på en singel, och för att inte tala om albumet..

2009-06-18 @ 17:14:39
URL: http://petriss.blogg.se/
Postat av: ellinor

det lilla man har fått höra har vart hur bra som helst, jag blev lite överraskad först. men ju mer jag lyssnar desto mer gillar jag det :P kommer vli spännande att höra skivan sen när den kommer ut! (:

2009-06-18 @ 17:58:34
URL: http://ellisnoris.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag älskar det...gick in på en sida och läste rubriken: " new songs from Tokio Hotel! WHAT? Försökte öppna länken men de var ju såklart borttagna så det blev paniksökning p youtube. Hittade en fungerande länk och sen satt jag på helspänn när playknappen sattes igång. Det var inte vad jag hade väntat mig, vad nu det var? Men jag älskar det! Så jäkla skönt att höra Bills röst igen...det låter nytt o fräsht! Och om det går som planerat kan vi snart lyssna på deras första singel.



Så fort en låt har läckt ut brukar alltid en singel komma ganska snart...snälla låt det vara så i det här fallet

2009-06-19 @ 08:09:27
URL: http://lunsan.blogg.se/
Postat av: - THE LIFE OF ELIN

Jag tyckte det lät bra, man blir ännu mer nyfiken på att höra hela albumet nu ju! Kul med nytt sound också, så de inte bara kör på samma hela tiden. :)

Och om de låter som CB kan jag inget säga, jag har inte lyssnat så mycket på dem faktiskt.

2009-06-19 @ 21:49:47
URL: http://tomoholic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0