Svart make up (step by step)

Börja med att lägga en primer på ögonlocket. Det går bra att använda fingrarna.

Lägg på svart skugga på yttre delen av ögonlocket och jobba in mot mitten samt upp mot globlinjen. Om du vill ha ovanför globlinjen eller inte är frivilligt (beroende på hur mörkt du vill ha) och för att få mörkare så går du bara högre upp och blendar (suddar ut kanterna) där du vill att det ska sluta. Använd en platt pensel för att ta den svarta skuggan (du väljer själv om du vill ha matt eller en med skimmer) och en rundare, fluffigare till att blenda ut kanterna.

Om du är ovan kan du starta med den svarta skuggan nedifrån franskanten och jobba dig uppåt och utåt.






Om du vill så kan du ta en ljusare ögonskugga (jag använde en ljus creme/nude färgad skugga med mycket skimmer i) i innervrån och upp till ögonlockets mittdel och blenda ihop med den svarta skuggan, om du inte hellre vill ha hela locket svart. Smaksak.


Använd en snedskuren borste för att måla svart längs nedre fransraden

När jag målat en svart längs nedre fransraden så brukar jag ta en av mina favoriter bland bruna skuggor och blenda ut den svarta kanten med för att få den mer utsuddad och inte så skarp. Färgen är lite gråbrun, skimmrande - nästan lite metallic. Den kommer från IsaDora och är en singelskugga. Nr 14, Golden Laurel.


Golden Laurel är ganska kall i tonen och passar därför bra in här utan att ta över och ge för mycket färg.


Måla sedan eyeliner på övre fransraden.

Avsluta med mascara and you're done.
(Olyckligtvis så blev min mascara inte alls bra på dessa bilder, jag var inte noga och irriterande nog syndes det. Kolla bara på bilderna nedanför. Men hur som helst så gick gick dock inte ut med den här misslyckade mascaran utan tvättade av den direkt efteråt eftersom jag bara skulle visa sminkningen så tvättade jag av det direkt efteråt. I didn't go out.)


Följande del är totalt frivillig & endast en smaksak;


För mer intensitet i blicken kan du ta en lite hårdare kajal (inte en för mjuk kajal då det ofta inte håller lika länge) och måla på "the waterline" (vad heter det på svenska?!) innanför ögat. Om du hellre vill använda flytande eyeliner så använd dig utav en vattenfast.


För en snäppet fräshare look, ta en vit eller hudfärgad (finns en bra hudfärgad hos FACE) kajal istället.





Just for the recordförsökte jag publicera detta tidigare ikväll. Eftersom jag fick en förfrågan om att göra inlägget så ber jag om ursäkt att det blev sent. Hoppas du hinner ta nytta av det. Annars är inlägget ändå bra att ha i kategorin.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tips på bra primer? och vilket märke har du på den svarta ögonskuggan?

2009-06-16 @ 10:53:48
Postat av: Leonita Alba

Jag hann inte se det... Men det är OK. :) Jag kanske har nytta till detta någon annan gång, och då kan jag bara kika tillbaka hit. Du är jätte duktig! ;D

2009-06-18 @ 10:37:25
URL: http://lilleos.blogg.se/
Postat av: Leonita Alba

Jag hann inte se det... Men det är OK. :) Jag kanske har nytta till detta någon annan gång, och då kan jag bara kika tillbaka hit. Du är jätte duktig! ;D

2009-06-18 @ 10:37:27
URL: http://lilleos.blogg.se/
Postat av: Sazza

Mycket snyggt!

Utbildad Make Up Artist? Jag funderar på gå en utbildning som MakeupStore har, men vet inte riktigt om jag vill jobba med det... Vad har du gjort i mitt läge? (svara gärna i bloggen min;))

2009-09-30 @ 01:55:32
URL: http://sazziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0