My face & body is on fire

Nyss hemkommen från Ramnäs och är helt slut i kroppen. Efter att ha råkat stänga av larmet på mobilen imorse så väckte Lina mig vid halv 10 och då var det bara att packa ihop grejerna och gå ut till Max som väntade i bilen utanför. Därför uteblev bloggandet imorse.

Jag gjorde som jag planerat och tog en simtur innan frukosten - kan ju passa på att "träna" lite (simma) när man ändå är vid en pool, tänkte jag. Efteråt blev det frukost vid poolen med min sallad som jag hade köpt med mig. Varvade poolbadande med solande hela dagen och vi fick sällskap av tre små liv med energi för 10 familjer som förde mer liv än ett gäng fyllon på en fest, men söta var dem. Väldigt goa. Jag fastnade lite extra för 3-åriga lilla Malte som hade både finger- och tånaglar målade med metallic-blått nagellack. Bäst.

Färg fick jag idag med. Mycket mer än igår.... Det tråkiga är dock att jag har ärvt min mammas hudtyp, vilket innebär att jag först blir väldigt röd (och ofta bränner mig) och sen brun. Och jag kan nog inte minnas att jag någonsin varit så där jättebrun som många blir - en del bara av att sola i Sverige, en del när de varit utomlands. Men jag är nyfiken på att se hur det här blir när det röda går över till brunt. Kul att inte vara albino längre i alla fall.

Det har varit en jättemysig dag och så verkar den också fortsätta.  En dusch på det här - ja, tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0