Igår

Var som sagt på förfest hos Ellinor och började med en god middag. Fortsatte kvällen med skratt, musik, spel m.m....


Elli herself skötte grillen



Middagen var supergod



Gott vin till maten



Baggoz kom med den omtalade meningen, "Kan vi inte spela något spel?" Hahaha
Och spel blev det.

Kvällens citat måste vara när Elli fick frågan vad man gör när man konverterar. Hon började tänka hur hon skulle få fram det och tänkte liksom säga exemplet att man kan "konvertera till judendomen" - och istället säger "konvertera till jordgubben". Hahahah


















Haha, mina stackars brända axlar..





Vid 12 fick vi skjuts ner till herrgården. Vi började vid lilla scenen där Dogge uppträdde och resten av kvällen var en stor reunion (som vanligt) och jag träffade såna där bekanta som man bara pratar med vid såna här tillfällen. Suradagarna, maskeraden... Sånt. De årliga festkvällarna när hela Sura samlas för att festa på samma ställe, dansa, dricka, bli alldeles för fulla, "plötsligt komma på" hur mycket man ogillar någon & börja slåss utan anledning etc etc......
 Och det allra sorgligaste är ju att man faktiskt brukar ha kul de där kvällarna som egentligen är så jävla tragiska.

Nej, men... Jag brukar även träffa många jag "inte har chansen" att träffa så ofta annars, som min vän Cassandra. Vi bestämde att vi ska ha en myskväll med film, godis & chips i slutet på veckan - I'm definitly looking forward to it! Har så länge sagt att vi ska träffas men det blir liksom aldrig av. Men hon är härlig. Alltid så glad & uppåt, man kan inte annat än vara glad när man är runt henne. Lyckopiller - det är vad hon är!


En sak som jag inte gillade var Dogges skämt om Michael Jackson. Det var något med anledningen till varför Michael inte ska kremeras.. och svaret var; "för att han är gjord till 50 % av plast". Om han hade samlat på sig lite info på området innan han gick upp på scenen så skulle han ha vetat att anledningen till att Michael började operera näsan var (i alla fall b.l.a.) att han mådde dåligt över den efter att hans far  *host*arschloch*host*  mobbade honom för den under hela Michael's uppväxt. Hans egen far, en person som oftast påverkar otroligt mycket i ens liv. Jag förstår bara inte det roliga.

Chockande nog så var det flera i publiken som började bua - det kanske finns några goda människor i trångsynta Sura ändå.


Förutom det så hade jag skitkul! Vi tjejer måste träffas hemma hos Elli snart igen, så är det bara. Jag tycker faktiskt att det var allra roligast där, på förfesten. Tack för en kul kväll, tjejer!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Hur fan kan man ens skämta om honom?

Han hade fan en fantastisk personlighet

och var en väldigt bra artist.



Vuxet folk som Dogge borde väl ha mer vett i huvet :o

2009-06-29 @ 02:30:59
Postat av: Johanna

Du är fin ida<3

2009-06-29 @ 09:59:43
URL: http://themusiclives.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0