Grammisgalan

Vad sent det blev idag! Vaknade för ca två timmar sedan och har städat rummet sedan dess. Usch, jag känner mig inte frisk på långa vägar, det blir nog bara att vara hemma för mig idag. Ikväll är det ju Grammisgalan - någon mer som ska se det? Själv ska jag ska sitta hemma i soffan med något smarrigt att äta och hoppas att vinnarna är personer som förjänar priset enligt min åsikt. I kategorin "Årets låt" så kan tittarna rösta på den låt/artist de tycker förtjänar priset mest och där är följande låtar nominerade:

1. Amanda Jenssen - Do you love me

2. E.M.D - Jennie let me love you
3. Kleerup feat. Titiyo - Longing for lullabies
4. Markus Krunegård - Jag är en vampyr
5. Veronica Maggio - Måndagsbarn

Jag vet inte än vilken jag ska rösta på, ingen av låtarna är någon speciell favorit. Men jag kommer antagligen att välja Amanda eller E.M.D. Anledningen är att jag inte förstår mig på de tre sista låtarna överhuvudtaget. Vilken låt borde vinna enligt dig?

Förövrigt så tycker jag att..
.."Årets dans/hip hop/soul" ska gå till Lazee.
.. "Årets hårdrock" ska gå till Millencolin.
.."Årets kvinnliga artist" samt "Årets nykomling" ska gå till Amanda Jenssen. Bara för att hon är den enda i de kategorierna som, enligt mig, förtjänar det priset. Även fast jag inte sett mycket av henne detta år.
.."MTV-Priset för bästa video" ska gå till Darin.


Kommentarer
Postat av: Emma (Rosagardin på bdb)

Priset för årets låt bör nog gå till EMD tycker jag, den låten hörde man ganska mycket under 2008:)

De andra låtarna, förutom Amanda Jenssens, förstår inte jag heller så mycket av faktisktxD

Ska dock inte titta på galan, har en uppsats som måste in nu ikväll och jag vill bara spola ner den just nu eftersom jag är så trött på den ._.

2009-01-07 @ 19:02:56
Postat av: Veronica

Eftersom att jag inte kollar/kollat på grammisgalan har jag ingen aning om "Årets Låt" vinnaren redan är korad. Men jag skulle rösta på "Markus Krunegård - Jag är en vampyr" ^^

2009-01-07 @ 22:05:14
URL: http://www.metrobloggen.se/VeronicaGrandby

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0