Nervositet och beslutsångest är ingen bra kombo.

Imorgonbitti ska jag upp tidigt och göra något jag inte gjort på länge, nämligen klippa & färga mitt hår. Hur jag ska klippa mig är redan bestämt och det tror jag kommer bli bra men ni anar inte hur nervös jag är över att färga det.

Jag försöker att bestämma mig hur jag ska färga för att få bästa resultat men det är så svårt. Just nu är min hårfärg väldigt ojämn (ungefär halva är i min riktiga färg och den nedre halvan är i en varm, blond ton..) så jag funderar om jag först ska färga hela med en basfärg i någon nyans ljusare än min originalfärg och sedan ta massa ljusa slingor i det eller om jag ska köra på en askblond färg i hela håret på en gång. Aaaaah, hjälp mig!

Jag passar inte i varma toner så länge jag inte har en fin sommarbränna (vilket jag inte har just nu) och inte heller för ljust. Jag vill inte ha för mörkt men samtidigt så måste min riktiga hårfärg synas lite för att det ska se bra ut till min hudton. Förstår ni vilket krångel det här är? Haha.. 




Jag måste erkänna att jag fått lite "frisörskräck" på grund av alla tidigare misslyckanden. Det blir alltid antingen fel färg, för lite slingor eller massa kanter längs hårfästet. Gud, kunde jag möjligtvis vara mer nervös än jag är just nu?...

Nej, jag ska sluta grubbla över det här nu och istället få många timmars sömn så jag orkar upp imorgon. God natt allesammans!


(Bilderna är lånade från Google)


Kommentarer
Postat av: jacquelin

jätte fin header!:)

gillar färgen "för ljus?" har själv viljat ha så(:



kika gärna in i min blogg, kram

2009-12-17 @ 23:10:07
URL: http://fontaana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0