Min dag: Tisdag

Igår var "frisör-Ida" igång! Först ut var Lina som ville bättra på sitt korpsvarta hår och efter en misslyckad självfärgning så ville även mamma ha hjälp. Funderade på hur jag själv ska göra med mitt tråkiga hår och tror att jag äntligen (!) har hittat en frisyr (mer ett sätt att klippa) som både skulle passa bra och ge mig den typ av frisyr jag vill ha. Håller tummarna att det blir som jag tänkt - nu gäller det bara att hitta en frisör som kan sin sak. Funderar på att färga det lite annorlunda också men hur det isåfall blir får ni se när det är gjort.

Minns ni att jag har sagt att vi håller på att titta på den gamla julkalendern med Pelle Svanslös (ett avsnitt varje dag)? Haha, vi märkte att vi råkat se två avsnitt om dagen så nu blir det inget mer innan lucia (eftersom vi nu kommit till VHS #2 med avsnitt 13-24). Tråkigt... Det är så mysigt att avsluta kvällarna med té och den svanslösa lilla katten på TV:n. På lucia/söndag/tredje advent blir det också en helkväll med familjen för då är det nämligen dags att se en julfilm som vi alltid ser runt den här tiden på året. Älskar våra familjetraditioner vid jul!

Och på tal om traditioner - vet någon när Kalle stropp & grodan boll visas?? Det
vill jag inte missa. Att se det är också en tradition här. Mamma härmar grodan boll som ingen annan. Hahaha...

Vad har ni för traditioner i familjen?


Igår efter alla "bestyren" var klara.
Hoppas kunna bjuda på bättre bildkvalité snart - har nämligen skrivit upp en kamera på önskelistan. Måste ju ha en till Hamburg! Vill inte låna vänners hela tiden (även fast jag säkert skulle få det) och dessutom behöver jag en bra kamera till bl.a. alla sminkningar jag velat visa er och Tokio Hotel konserterna i mars. Gud vad jag ser fram emot att höra låtarna live!

Kommentarer
Postat av: sanna

vad har du för läppglans/läppstift på dig= :)

2009-12-09 @ 17:01:17
Postat av: IDA

Sanna: Det är Lumene Classic Lipstick i #31 "Moon Sailing". :) Älskar det! Både färgen och att läpparna känns mjukare med det på.

2009-12-09 @ 20:11:21
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0