Yesterday

(Ja, vad jag tjatar... men) NU är det äntligen jul på riktigt här hemma! Alla tomtar, änglar & julprydnader är på sina platser och det är vad jag ägnade mesta delen av gårdagen till. Granen är också klädd så nu behöver jag bara sätta mig ner och slå in alla julklapparna. Vill ge dem redan nu! Fick, på tal om det, något ryck och ville gå runt och dela ut julblommor igår kväll. Kanske till vänner också.. men det var framför allt människor jag egentligen inte känner som jag tänkte på. Haha, jag kanske borde göra det? Sätta ett leende på folks läppar är ju aldrig fel menar jag. =)

Passande nog så kom det snö igår också. Otrooooooooooligt mycket snö. Men jag klagar inte - hoppas bara att det håller i sig till julafton. Sedan får det mer än gärna försvinna för min del.

Och om ni undrar varför jag inte uppdaterade när jag kom hem i förrgår som jag sa att jag skulle så är det för att min kära dator inte riktigt ville samarbeta med mig varken igår eller i förrgår. Borde ju vid det här laget vetat bättre än att skriva så eftersom det ofta är just då den inte fungerar men fick till slut in lite bilder och tänkte nu försöka sätta ihop några inlägg medan den väl fungerar.
Dear Santa.. Give me a new one!




Brukar ni ha mycket prydnadstomtar vid jul? Hos oss hittar man dem överallt. De sitter i blomkrukorna, klättrar på lampor, stickar ovanpå TV:n och håller en sällskap på toaletten. Bland annat. Haha.. Man möts av dem överallt.

I år fick jag det till 77 stycken tomtar här i huset (jag sprang runt & räknade alldeles nyss, haha) men då har jag inte räknat med ljushållarna som innehåller fler än 1, kylskåpsmagneterna och småtomtarna på kökslampan. Haha..




Tände även några ljus för bortgångna, oförglömliga personer. Ett av dem för Marilyn. ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

åååhh ni har så mysigt hemma vid jul! kommer och hälsar på nåndag :) <3

2009-12-16 @ 14:05:24
URL: http://jeanettebohjort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0