Pictures, design and make up

Bilder är aldrig fel, inte sant? Här är några som Lina tog under våran vän Matilda's födelsedagsfirande i måndags:


Jag, födelsedagsbarnet och Lina skålade på balkongen


Lina testade nya färger på min 120 color palette


Med penslar & skuggor i högsta hugg var jag redo att börja sminka Sofia


"Never give a designer a pair of scissors"
Förutom att ha fullt upp med att vara kvällens hårstylist och make up artist till Tillan, Lina och Sofia så hann jag även med att "om-designa" Linas snygga MJ t-shirt..




Som Tillans "birthday make up" valde jag en väldigt skimrande blå ögonskugga (bilderna gör inte rättvisa) som passade hennes klänning perfekt. Ljusade upp ögonvrån med en ljus skimmerskugga (och använde samma som highlighter på ögonbrynsbenet), la en matt svart i ytterkanterna och suddade in mot mitten och även in i globlinjen. Upprepade färgkombinationen på nedre fransraden. Flytande eyeliner och svart mascara på det.

Färgerna passade hennes mörkbruna ögon väldigt bra så ett litet tips till er med mörkbruna ögon som inte ännu kommit på detta: Blått är gorgeous på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0