How to marry a millionaire

Igår kväll tittade jag och Lina på filmen "How to marry a millionaire" från 1953 där Marilyn Monroe har en av huvudrollerna. Som ni kanske vet så beundrar jag verkligen Marilyn och överhuvudtaget den stilfulla, glamourösa, klassiska looken från 50-talet. Kläderna, håret, sminket... Det är så underbart att se allt i såna här gamla filmer.

Gillar du också sånt? Då tycker jag att du ska se den här filmen där Marilyn spelar den halvblinda Pola som tillsammans med hennes två vänner hyr en stor lägenhet som de använder för att locka till sig rika karlar att gifta sig med. My favourite, Marilyn, gör ett utmärkt jobb och gav mig många skratt under filmens gång p.g.a. hennes rollkaraktärs klantighet.

Spelar pengar verkligen så stor roll när kärleken hittar en? (Självklart inte, enligt mig.) Well, här verkar det i alla fall göra det.


Den evigt glamourösa, fantastiska, supervackra Marilyn Monroe


Som filmens huvudpersoner ser ni Marilyn Monroe, Lauren Bacall & Betty Grable

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0