COLDPLAY @ Stockholms Stadion

Jag tänkte visa några bilder från i lördags då jag och lillasyster såg Coldplay på Stockholms Stadion. Som jag sa tidigare så tycker jag att de var otroligt bra live & även att man verkligen märkte att de hör hemma på de stora arenorna. Vi råkade först sätta oss på helt fel platser men efter att förbandet hade spelat så flyttade vi fram till våra platser på 3:e raden vid första läktaren längst mot scenen. Jättebra platser.

De höll sig inte bara på den stora scenen utan vandrade även längs sidan (roligt nog precis nedanför oss. Bilder finns längre ner.) för att spela på en mindre scen på andra sidan folkhavet. Smart drag där, tycker jag! Att ge publiken på den sidan en chans att se något förutom skärmarna. Det gillade jag. Där stod de mitt i smeten och spelade bl.a. en cover på Michael Jackson's Billie Jean  vilket gjorde publiken (inkl. mig och Lina) helvild.

Att se 40 000 pers göra vågen med lysande mobiltelefoner i en nersläckt arena var fantastiskt och hela stämningen under konserten var perfekt.

De bjöd på en riktig show och Chris Martin flög "från höger till vänster som en sockerchockad femåring", som svd uttryckte det.


"Your singing is fantastic. This is gonna be fun." - Chris Martin till publiken









Bandet delade ut gratis liveskivor till publiken och avslutade deras konsert med
fjärilsformad konfetti & fantastiska raketer högt upp i luften bakom scenen. Jag & Lina måste ha varit någon helt annanstans (i huvudet) för när konserten var slut så skyndade vi direkt ut ur arenan och studsade arm i arm mot tunnelbanan och hade inte en tanke på liveskivorna...... Är det möjligtvis någon av er som var på konserten och vet var de delades ut?

Kommentarer
Postat av: hanna

du har glömt bort tävlingen... ska nog inte läsa din blogg mer..dålig uppdatering o du lovar alltid sminkningar men dem kommer aldig upp. väldigt tråkigt tycker jag!

2009-08-27 @ 22:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0