Västerås

Hej bloggen! Jag hade tänkt uppdatera imorse innan jag åkte in till Västerås men jag försov mig så det blev väldigt bråttom sen när jag väl vaknade.


Imorse, precis innan jag åkte.
 
Jag har varit i Västerås hela dagen, med Lina och mamma, och kom inte hem förrän mot kvällen. Vi köpte present till min systerdotter som fyllt år och även till min bror och hans flickvän. Vi åt lunch på Tusen & en natt och gick sedan fortsatte shoppingen. Jag köpte lite småsaker (bilderna nedanför + två armband) men det viktigaste av allt - jag köpte en klänning till EMA! Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle hitta en, eftersom jag aldrig brukar göra det om jag verkligen behöver, men Lina bad mig prova den and so I did. När jag såg den hänga på galgen tänkte jag verkligen "Inte en chans att den där kommer sitta bra, den kommer framhäva alla skavanker" (eftersom den såg ut att sitta ganska tight) men den satt faktiskt jätte bra och jag är jätte nöjd med den! Risken finns att jag kommer frysa rejält med den i november, men förhoppningsvis behöver vi ju inte vara ute så mycket. ;)


Min lunch. Inte lika gott som mammas hemlagade ;)



 

Jag älskar lösögonfransar och make-up överhuvudtaget. Jag tycker det är otroligt kul att testa olika sminkningar med lösögonfransar, stenar m.m. Men just till EMA så kommer jag att ha ett par ganska enkla. Jag har väldigt korta ögonfransar och tycker att lösögonfransar, som de på bilden här ovanför, gör att det ser mer proportionerligt ut.

Innan vi åkte hem så åkte vi förbi IKEA en sväng där jag köpte en skohylla (jag vet inte om den där är till för något speciellt egentligen, men eftersom jag inte hittade någon riktig skolylla så fick det bli en sån) till en av mina garderober och en lampa till fönstret i mitt rum.


Inte så speciell, men jag gillar den.


Här är den - min EMA-klänning! Bilden gör dock inte mycket rättvisa men jag ska ta en bättre och lägga upp den här när jag har tid. Den är inte så glansig som den ser ut på bilden. Och det kanske inte syns att den är axelbandslös? It is. Jag älskar axelbandslöst. Det är så snyggt!
Klänningen kommer från Gina Tricot.


Nu är klockan 02.15 och jag ska gå och möta min Lina (min lillasyster) som har varit på fest. Måste skynda mig så hon inte får vänta. Tschüss!

Kommentarer
Postat av: Tillan

shite skitsnygg klänning ju!:'D

2008-10-18 @ 10:00:15
URL: http://tillantillan.blogg.se/
Postat av: Lina

du kommer va snyggast i liverpoooooooooool :'''''''D <3

2008-10-18 @ 11:18:51
URL: http://myspace.com/linaandersson_
Postat av: Ida

Tack, Tillan!



(Lina) Haha, jag hoppas att det kommer vara snyggt iaf! Kände mig jättebekväm i den, och det gör ju mycket! :D

2008-10-18 @ 11:56:33
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: veronica (outofview på bdb)

Klänningen ser skitsnygg ut! :D och btw så har jag likadan lampa ^^

2008-10-18 @ 15:11:16
URL: http://outofview.blogg.se/
Postat av: Zara/Nä

den är jätte fin :D

du kmr lätt vara en av de snyggaste på EMA iaf :D

2008-10-18 @ 20:41:43
URL: http://doneisdone.blogg.se/
Postat av: Emma (RosaGardin på bdb)



Jättesnygg klänning!:D

Och jag gillar din blogg, du har lyckats bra med den=)

2008-10-18 @ 20:51:15
Postat av: nattha

jobbar du?ska du flytta hemifrån? vart får du pengar ifrån ..mamma betalar?

2008-10-19 @ 18:46:28
Postat av: Ida

Svar till "nattha": Nej, just nu jobbar jag inte men jag är i full gång med att söka, så förhoppningsvis får jag ett snart! :)

Jag bor fortfarande hemma men längtar tills jag skaffar en egen lägenhet så jag kan inreda och pyssla med den precis som jag själv vill. Det ska bli superkul! Men jag vet inte än när det blir av, men kanske nästa år.

Pengar pratar jag inte om, hoppas du har förståelse för det.

2008-10-19 @ 19:37:31
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack, Emma och Zara! :D

2008-10-19 @ 19:38:29
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Leonita & Egzona

Du är så vacker!

2008-10-19 @ 20:08:02
URL: http://leonitaegzona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0