Madrid 13-14 december 2007

Jag läste att Tokio Hotel skulle ha en skivsignering i Madrid, och varken jag eller Lina kunde låta bli att åka dit. Vi bokade flyg och en vecka senare satt vi på Arlanda och avnjöt en god frukost. Jag älskar att vara på Arlanda, Lina med. Vi brukar kalla det för "vårat andra hem". Jag gillar det så mycket b.la. eftersom man vet att man är på väg någonstans, till något roligt. Jag älskar att resa, så att känna att jag verkligen gör något och är på väg någonstans, istället för att sitta hemma i lilla Surahammar.. well, det gör mig glad helt enkelt.



Jag gillar inte att flyga egentligen, men det är ju så otroligt vackert ovanför molnen.


Framme i Madrid!


Haha, jag ser så mini ut :'D

Det första som händer när vi kommer fram är att jag glömmer min fina pilgrims-ring utanför toaletterna :( vilket jag märkte när vi kommit ut från flygplatsen. Surt, men den fick vara kvar där.
Ett annat problem: Jag förstår inte att så några i Spanien pratar engelska.. Det tog jättelång tid att hitta någon som ens förstod vart vi ville åka. Men när vi fick tag på en taxichaufför som förstod så åkte vi med honom och stannade vid ett köpcenter mitt i ingenstans, kändes det som. "Inte en chans!", tänkte jag, när vi gick in och kollade. Först trodde vi att dem skulle ha signeringen i den största affären där inne, men när vi pratade med en som jobbade där, sa hon att signeringen skulle vara på parkeringen utanför. "Ofta dem har den på parkeringen?!", tänkte vi såklart. Men jo då, efter att vi pratat med några trevliga franska tjejer så gick vi ut och kollade brevid byggnaden.. Ta-daa! Där var det fans och en stor scen intill väggen. Skapligt chockade, skyndade vi oss och ställde oss i kön. Signeringen skulle börja vid halv 7 och eftersom vi kom dit strax före halv 3 så trodde vi att vi skulle vara bland de sista, men vi fick nummer 94 och 95, så det var inte så många fans före oss som vi trott att det skulle vara.


Scenen där killarna skulle sitta.
Dem pumpade Scream-albumet på högsta volym (!) och stämningen var på underbar! Vi stod och föreställde oss killarna sitta där och blev lite smått lyriska, haha. Underbar dag!



På bilden: Juan-Carlos, Montse, Stefania
En stund efter oss kom Juan-Carlos, Montse och Yoli. Och sen även Stefania och Rosa. Vädligt trevliga allihopa och det var ju lätt den roligaste kön jag stått i, haha! Det var sån härlig stämning i kön, men "vårat gäng" verkade dock ha roligast tycker jag.. Haha! Nej men, i videorna märker ni att en del brevid oss är lite småstela. Anyway, det var grrrrreat!

Min första video i kön. Haha!
 


Det kom fler och fler fans och dem hakade snabbt på med att sjunga med!
En hade t.o.m. en sån där megafon, vilket bara gjorde oss (iaf mig) mer taggade!


Gruppkort! :D Lina, Rosa, Stefania, jag, minns inte, Mon, minns inte, och Yoli som sitter ner.


"Juan-Georg" kallar vi honom för ;D

Min andra video i kön:
 
Haha jag älskar Juan-Carlos skratt i slutet :'D Man hör inte, man ser bara.
Men kolla på honom, så underbar!

Mon's video. I min andra video filmade jag Mon i slutet och i slutet av den här ser man då hon filmade mig.. 




Msn, såklart! Här skriver dem i min lilla TH-almanacka






Halsbanden som Lina gav till Bill.








Tyvärr blev ingen av bilderna på mig och Mon bra, så ni får en bild på bara snygg-Mon istället!


Lina ville bli cencurerad



Tobi kom ut och tog kort på kön


Om man ville, fick man ställa sig framför scenen. De man ser står framför scenen på bilden är de som var längst bak i kön, de ställde sig där i början för att se bättre. När vi fått våra grejer signade ställde vi oss också där.   


Saki gick runt, fram och tillbaka på scenen och sen iväg för att hämta killarna.


Mucho mucho dålig bild, men här kom dem upp på scenen.


Posers. De ställde sig brevid varandra och posade för all media som var där.


På väg upp till scenen


Jag såg mig själv i en video på youtube. =)

Jag filmade hela tiden framför killarna. Bilderna är printade från min video.

Det är Lina som skakar hand med Gusten här. =)
Jag skakade inte hand med honom, tyvärr..


Georg skakade jag hand med! :) Men jag blev så "caught up in the moment" så jag glömde bort att jag filmade och hade andra handen (med kameran) nere på bordet. Man ser bara min arm som skakas upp och ner i videon. Haha, så dumt..
Han flirtade förresten med Lina (igen! haha) och det roligaste var att hon fick med det på sin film. Hon, till skillnad från mig, skakade hand med alla fyra. Jag älskar att se när hon skakar hand med Tom på hennes film, fy fan.. Haha, jag är fortfarande avundsjuk för det där.


Ja, hade inte tjejen efter mig varit så galet exhalterad så hade jag nog skakat hand med den här grabben också. Ni vet nog vilken tjej jag menar - hon lutade sig över bordet och pussade Tom på kinden. Det finns en video på det, det är därifrån som bilden på mig är, då jag skrev att jag hittade mig i en video på youtube. Men, men.


Billy boy var trevlig. Jag gav honom ett armband som han tackade så mycket för. Honom skakade jag också hand med, man ser min tumme i hörnet på bilden nere till vänster, haha. Saki var överbeskyddande och höll i min arm medans jag skakade hand med Bill, men det är inte mig han tar bort på sista bilden, det där var då han flög över våra armar för att ta bort tjejen som pussade Tom.
 

Så jävla söt, haha.. *vink vink*




Jag vet inte vems video det är.. Men man ser i alla fall lite av oss i slutet.
 

En av mina videor från när vi stod framför scenen:

Bill, stackarn, satt och hostade flera gånger.



Slut på signeringen..

Och dags för Meet&Greet.. som vi tyvärr inte var för oss, haha, men det var i alla fall i det vita tältet på bilden nedanför.


Det var inte så jättemycket fans som stod kvar när dem gått bort, men vårat plan gick ju inte förrän dagen efter så vi hade inte precis bråttom därifrån. Dem delade ut de stora planscherna som suttit på väggen. Det kom ut några som precis haft Meet&Greet och ställde sig där ute där vi stod, fast på andra sidan staketet.. Haha, vi ville ropa och säga att vi åkt från Sverige och borde få träffa dem där inne vi också, men det känns som att ingen inte skulle ha brytt sig, haha..

"IDAAAA!"
Killarna gick mellan en sån där "stor lekstuga" (haha jag vet inte vad det heter men det ser ut som en lekstuga fast mycket större) och det vita tältet, men ingen förutom jag och Lina verkade märka något första gången. Jag ville komma närmare tältet och helt plötsligt började fans springa in genom grinden (som en vakt öppnade en liten stund före, för att släppa igenom en bil).. Klart man hänger på! Haha. Lina stod dock kvar och bara ropade efter mig när jag försvann mot staketet.

Jag tappade bort min jacka i allt kaos. Orkar inte berätta allt men jag hittade den till slut i alla fall. Eller ja, några vakter hittade den. Vi gick för att se killarna en sista gång och till slut så kom dem ut, satte sig i bilarna och åkte till hotellet. Strax efteråt upptäckte vi att det inte fanns en taxi i närheten och inga bussar. Great!..
Now what?


Efter att ha pratat engelska med en man på en mack som endast talade- och förstod spanska, så hittade vi till slut en buss som tog oss in till Madrid (stan) och tog därifrån en taxi till flygplatsen. Vi satte oss och kollade igenom våra bilder och videor och försökte sen hitta dit vi skulle vara, för att checka in och så, men det var inte det lättaste. Vi åt även världshistoriens konstigaste mackor.





På morgonen gick vi för att äta frukost. Och jag måste säga att om man ska välja det land med sämst mat, av de länder man varit i, så är det Spanien för min del.



Han var så läskigt lik Saki, haha!


Linus :)


Vi la oss på varsin bänk, lyssnade på musik och kollade igenom bilderna igen medans vi väntade på att få gå på planet.


Vi mellanlandade i Köpenhamn och fick vänta där i några timmar, men det var jättemysigt där tycker jag! Med juldekorationer och allt. Haha.. Jag gillar flygplatser helt enkelt. Och jättegod pizza fanns det där också. Killen som sålde dem trodde jag var från Island.. Haha, what the..?


Btw - Bill gillade tydligen halsbandet han fick av Lina. Han använde det redan dagen efter, på ett uppträdande i Madrid. (Skaplig ångest vi fick, att vi inte visste om uppträdandet tidigare så vi kunde stannat längre, sett uppträdandet PLUS åkt till Habbo. Naja..)


Resan var kort - men great! Och det var roligt att vi bara åkte vi två, tycker jag.
Många fler gånger, bara vi två, ska det bli! :)

Beste Freundinnen für immer und ewig. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0