Essen, Tyskland 29 okt-5 nov 2007 [1/3]

Jag måste dela upp det här i 3 delar, det blev väldigt långt.

29 oktober
Inte en sekund hade jag sovit när det var dags att åka till Västerås för att möta Linnéa och ta flygbussen som gick till Arlanda kl 05.45. Men det gjorde inte så mycket, jag var lika glad ändå! Men trött... Jag hade problem med att hålla mig vaken på bussen. När vi väl kom fram, 07:15, så blev det frukost. Det måste ha varit den äckligaste mackan jag ätit, men mat som mat, I guess. :)



En av anledningarna till att inte peta i näsan på offentliga platser är följande..

Hahah, härlig kille. Mer på bilden ser ni Linnéa & Lina. :)


Smygkort på en sovande Ida..



Vi filmade småklipp på hela resan, från att vi satt med våran tyska ordbok på Arlanda när vi skulle åka dit, tills det att vi gick av planet och in på Arlanda när vi kom tillbaka. Att ta med filmkamera var verkligen det bästa vi kunnat göra. Jag tycker det är underbart att verkligen kunna se tillbaka på småsaker som man kanske inte annars skulle minnas så bra. Vi tänkte klippa ihop den videon med min video från den 2:a nov, då jag träffade TH i Köln, och några konsert-videor, då skulle filmen verkligen bli perfekt. Men vi har tyvärr fortfarande inte kommit underfund med hur man får in den på datorn.. Haha.. :/

När vi kom fram till hotellet så var det stängt och öppnade igen kl 17.00. KLOCKAN VAR 14.00! Jag, som oftast har väldigt kort tålamod, blev väldigt irriterad och trodde att vi skulle behöva sitta där utanför i 3 timmar. En kille och en jättegammal tant försökte hjälpa oss - utan resultat. Men efter en stund hörde vi ett rop från ovan (bokstavligen, haha!) - en äldre kvinna högt upp i ett fönster på andra sidan gatan ropade på oss och när vi fått henne att prata engelska så förstod hon till slut varför vi satt där. Hon var så gullig och ringde hotellägaren och bad honom komma dit för att öppna åt oss. =)


När vi packat upp våra saker (gissa vem som tog över hela garderoben, haha) och packat våra väskor för kvällen, så vandrade vi uppför Klarastrasse och tog tunnelbanan till Grugahalle.. Och jag kommer ihåg att vi var supernervösa i taxin på väg till hotellet (i alla fall jag) att det skulle vara jättemycket fans på plats, men när vi kom fram så var det inte en kotte där. Vi satte oss mitt utanför arenan och efter ett tag kom det några fans som trodde att vi var franska.. Haha, ni skulle sett hatminerna mot oss. Men när vi sa Sverige så blev de bara glada, vi var de första svenska fansen där.



De förklarade att det fanns ett "Tokio Hotel camp" och vi gick tillsammans dit och hejade på alla som var där. Jag var nummer 39 om jag inte minns fel.. Jag var i alla fall i grupp 7, vilket betyder att det var minst 35 fans före. Vi behövde inte vara kvar första natten så vi åkte tillbaka och satte oss på den lilla puben som hörde ihop med hotellet.

Det här är från puben, "Die Eule". Ingen av dem är speciellt seriösa
och videon bör inte tas så mycket på allvar. Enjoy! ;P


"The grudge-toan" som Lina nämner i slutet, var toaletten där på puben. Det var ett extremt  hål i taket och väldigt obehagligt. Och som vi nämnde i videon så åkte vi tillbaka till campingen lite senare för att se om det var något liv, men det vara helt dött så vi åkte tillbaka till hotellet och somnade gott i våra sköna sängar.


De gigantiska Wolfgang, Hobbit och Thomas, hängde på tork under bron.


30 oktober
Första gången jag hörde 1000 meere. Någon mer än jag som tyckte att jag hört den förut? Som att den påminnde om någon annan låt. Det blev i alla fall våran "Essen-låt". Brukar ni också få en speciell låt för varje resa? Kanske mer än 1? Jag får det varenda gång. Men hittills har det bara varit denna gång som det varit en TH-låt.
Några fans hängde upp ett skynke med texte till 1000 meere på, så att så många som möjligt skulle lära sig låten till konserten. Den här eftermiddagen kom även Melanie och vi hon var underbar som lånade ut sitt tält till oss. Utan henne vet jag inte hur vi klarat veckan.. Vi var nämligen så dumma så vi trodde att vi kunde klara oss i sovsäckar, utomhus, i en vecka, i november.. Det är skrattretande egentligen, men så var det i alla fall. Den kvällen gick vi till macken, köpte lite alkohol och underhöll oss själva i tältet med ipodhögtalare och chips innan vi gick ut och var sociala med några av fansen. Och den första natten i tältet minns jag speciellt av en anledning.. När vi låg där och skulle sova så hörde jag plötsligt 1000 meere, två tält bort. Jag vet inte varför men jag blev så otroligt glad och låg bara där och log under hela låten. :)


Systrarna Andersson på hotellet


Ett fan gav oss texten till 1000 meere.


Både Lina & Linnea är egentligen längre än Kati

Kati, jag, Linnea och några jag inte minns namnen på.

Såå hemsk bild, men jag måste ju visa min livvakt. Haha! Han & hans kompis gillade inte alls TH, utan kom bara till campingen för att.. ragga på Kati? Jag vet inte. Men dem var trevliga i alla fall. Minns dock inte deras namn. Hahah, nej, nu slog det mig.. Vi spelade Mange Schmidt - Glassigt för dem av någon anledning.. Och dem diggade det verkligen dessutom. Haha, varför hade jag ens den låten på min iPod?





31 oktober
Halloweenparty på campingen!
Yes, fest blev det! Flera fans blev plötsligt look-alikes och vi tyckte att Lina också borde testa, så vi drog till hotellet och fixade iordning henne.




Jag för er som ska klaga så påstår jag inte att hon ser precis ut som Bill, det här var en rolig grej bara. Men lite likt var det faktiskt, ni skulle sett minerna när vi kom in på macken.. Haha! Det var så klockrent: När vi åkte från hotellet var det bäcksvart ute och Lina & Linnea hoppade av en station före och mötte mig vid macken, eftersom jag skulle förbi campingen först och hämta Linas Prada-solglasögon (varför hon nu lämnade dyra solglasögon i ett tält kan man ju fråga sig) och när jag sen mötte dem vid macken så gick vi direkt in på toan, förbi ca 15 fans som alla blev knäpptysta och bara råglodde. Haha! När vi kom ut från toan började vi plocka i alkohol (till kvällen) i våran korg och de som stod vid bordet bara viskade och kollade förvånat. Ingen kände tydligen igen henne med brillorna och håret, inte ens Kati. Men när hon sedan fattade att det var Lina ("Is it YOU? :o") så gick vi tillsammans till macken igen och där var det några killar som ville ta kort med "Bill" & "Tom". Haha! Det roligaste var att hon blev - enligt fansen där - kvällens bästa look-alike! :)


1 november
RTL
kom till campingen stup i kvarten. Först tyckte vi att det var lite roligt, men när vi sedan fick reda på att de bara sa massa negativt om campingen och filmade oss heeeela tiden (t.o.m. när en tjej bytte om) så blev det bara drygt. Något fan skapade t.o.m. en protestlista.



Kati skippade Tom-looken en dag. :) Hon är underbar.

Jag hittade oss i videor och på bilder..


Jag, Kati, Lina, Linnea, Alina & "våra livvakter" haha


Nån, Lille, Lina, Linnea, jag & sen Alina som hänger på mig

Här ser man oss i början, med Alina. :D


Jag minns inte vilken dag det var, men vi blev intervjuade också. :)


Jag & Kati. :) Jag böjer mig ner rejält på bilden.
Tråkigt med cencur men det kändes nödvändigt.
Hon hade TH's autografer på den där kepsen minns jag..

Den kvällen kom det fler svenskar! Paula & Daniella var först, och senare kom även Rebecka & Emelie. Underbart med fler svenskar! Men GUD vad svårt det var att förstå vad dem sa. Jag, Lina & Linnea hade ju såklart pratat svenska med varandra men det kopplade verkligen inte när dem pratade svenska, jag var så van att de jag pratade med antingen pratade engelska eller tyska, så det här blev helt fel. Haha! Men efter en stund gick det bättre och på kvällen blev det jubel på campingen eftersom TH vann Inter Act MTV EMA!



Vi hade tidigare planerat att åka och "träffa" TH dagen efter, och ville nu självkart också passa på att personligen gratta dem till priset! Men mer om våran trip till Köln och fortsättningen på resan, kan ni läsa i nästa inlägg om det här! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

sista bilden på linas hår när hon står så man ser henne i profil var faktiskt väldigt likt bill :D

2008-10-29 @ 12:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0